GH0ST skrev:Hilmersson skrev:GH0ST skrev:
Vad händer om jag hamrar då?
Ja nu gav jag exempel på bra sätt, finns ju såklart även mindre bra sätt. Nej hamra är inte bra blir väldigt lätt bucklor i och med den tunna plåten. Du gör som du vill.

Tror du har uppfattat allt, fästet vill cylindern är lite lite böjt det är inte mitt på avgasröret[/quote]
Ett komplett avgassystem kan du dela upp i följande sektioner. Stos, header flertalet konor, diffusor vanligtvis 2-3st, midja, baffel vanligtvis 1-2st, stinger, eventuell ljuddämpare.
Och när du säger fästet, utgår jag då från att det är stosen som är sne eller snarare själva fästplattan med hål, det jag dock alltid syftat på med den lilla beskrivning jag fått är att du menar att headern är sne (böjen i folkmun) och den bör du inte banka rätt. Är däremot "fästet"/"plattan" skev så klappa till den ordentligt!