Moppen går dåligt efter mycket efter olika saker!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Isacfogel
Elmoped

Moppen går dåligt efter mycket efter olika saker!

Inlägg av Isacfogel »

Tjena. Behöver hjälp med ett problem med moppen som jag stuntar med.

Har en Ch Racing som börjar gå dåligt efter försöka få upp den på bakhjul i ganska hög hastighet. Det som händer är att tommgången blir hög och dör när man ger mycket gas. Får problemet också när jag gjorde en burn-out och gasade ganska mycket.

Någon som vet vad felet är?
Användarens profilbild
GH0ST
Varnad

Inlägg av GH0ST »

Tjena! På vissa mopeder så uppstår detta fel också för dem flesta, det kan bero på att när du kör bakhjul så åker bensinen åt fel håll så får den ingen bensin och så börjar den gå dåligt. Du kan även köpa ett insug så att Förgasaren är uppåt då får den bensin och kanske kan du köra bakhjul då? Men du kan ju börja att kolla om du har bensin i tanken för att all bensin åker ju åt fel håll i tanken.

Jag vet inte varför du har det problemet men något av det ovan kan stämma.
Isacfogel
Elmoped

Inlägg av Isacfogel »

@GH0ST ,Okej. Men jag kör på bakhjulet på växel 1 och det går hur bra som helst. Det är sen när jag ligger i 30km/h och håller in kopplingen och gasar, släpper kopplingen och drar upp moppen. Efter kanske tre sånna försök så går den dåligt sen.
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Har många olika idéer på vad det kan va, för jag har varit med om samma sak förr tyvärr.

Dock så renoverade jag moppen som hade detta symptom och därmed vet jag inte vad som fixade just det felet, men kanske slitna kolvringar, smuts i förgasaren, tjuvluft, det är iaf det som låter mest logiskt i mina öron :)
Skriv svar