Moppen får inte bensin

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Roxio
Elmoped

Moppen får inte bensin

Inlägg av Roxio »

Vet inte riktigt om jag lade denna tråd rätt men hursomhelst jag har problem med att min moppe inte får bensin liksom det kommer bensin ner till flotörkoppen men sedan efter det så kommer det inte längre men om jag häller bensin igenom tändstiftshålet så startar den men dör efter 2 sekunder.

Tack på förhand
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög

Inlägg av TheRavenBlue »

Har också samma problem skulle va skönt att fixa det.
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

Rengör hela förgasaren
Användarens profilbild
GH0ST
Varnad

Inlägg av GH0ST »

Har också samma problem fast scooter, den suger inte ner bensin måste dock suga i vaccumkranen sen upprepa när all bensin är slut :(
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Roxio skrev:Vet inte riktigt om jag lade denna tråd rätt men hursomhelst jag har problem med att min moppe inte får bensin liksom det kommer bensin ner till flotörkoppen men sedan efter det så kommer det inte längre men om jag häller bensin igenom tändstiftshålet så startar den men dör efter 2 sekunder.

Tack på förhand
Hur uppkom felet? Plötsligt? Efter du trimmat? Ge mig mer info! :lol:
GH0ST skrev:Har också samma problem fast scooter, den suger inte ner bensin måste dock suga i vaccumkranen sen upprepa när all bensin är slut :(
Du är 100 på att du satt vakuumslangen på rätt anslutning? Har du gjort det skulle jag testa att göra rent förgasaren så nippeln inte har täppt sig... Fungerar inte det testa byta vakumkran :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
kaizoku
Elmoped

Inlägg av kaizoku »

Jag gissar lite och ser om det hjälper:=

Har du tagit bort insugsplattan/membran?
Isåfall tycker jag du ska kolla på dom två packningarna som sitter mellan motor/membran och membran/insug och kolla så att dom är ok
För om packningen är dålig alternativt att man lyckats sätta den fel så blir det dåligt sug och moppejäveln startar inte.
Användarens profilbild
GH0ST
Varnad

Inlägg av GH0ST »

Jag har bytt kran det hjälper inte jag får suga i vaccumslangen så att bensinen kommer ner och den startar tills all bensin gått slut sen måste ja upprepa saken om och om igen. Måste ha den innan 13 dagar då skolan börjar och alla mina vänner har bestämt att vi ska cruisa till skolan! :([/quote]
Skriv svar