yamaha neos, throtteln vägrar fungera

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
ZSenda
Elmoped

yamaha neos, throtteln vägrar fungera

Inlägg av ZSenda »

Tjena, polaren har köpt en yamha neos 02 30 moppe igår (trimmad men har väll inte med saken att göra). När vi hämtade den sa snubben som haft den innan att han nyligen bytt gasvajern, jaja finemang tänkte vi. Sen körde han igår och när han hade låtit moppen stå en stund för att senare starta den fick han plötsligt gashäng, den är stuntkittad så vikterna osv är rätt för att axxet ska bli bra, och den stack iväg som satan. Jag höll den en stund men fick släppa den, men det blev inga skador på moppen.
Dock när han körde hem senare så gick plötsligt vajern. Vi skruvar isär gasrullen och den har gått av precis uppe vid rullen. Tänkte att snubben blåst oss och att vajern var kass (ville inte få gashäng igen) så vi köpte en ny vajer o bytte. Allting är som det ska, nålen i throtteln rör sig uppåt när man drar i vajern, MEN såfort vi sätter fast throtteln i förgasaren och skruvar rätt allt och sedan drar i vajern är den i princip helt styv. Ingen möjlighet att gasa, har provat sätta fast den igen på alla möjliga sätt och inget fungerar, har bytt gasvajer på min Derbi med dellorto och det fungerade finfint på min, men det går inte på hans. Vi har provat på alla möjliga sätt och inget fungerar.

Väldigt tacksam för svar! :cry:

edit: Postade helt fel! mod får gärna ändra detta till scooter delen av forumet istället, ber om ursäkt
:oops:
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög

Inlägg av TheRavenBlue »

Har du kollat så att det verkligen monterades rätt? Det ska finnas ett litet spår på sidan av plast grejen som ska i på ett visst sett och träffar nålen i det lilla hålet?

Här finns bra guider: http://www.twostrokerider.se/stall-in-d ... are-moped/
ZSenda
Elmoped

Inlägg av ZSenda »

Ja allt ska vara rätt, den går inn rätt i spåret osv. Helt sjukt att det inte fungerar
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

kolla fästet i gasrullen, vajern kanske låser sig?
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög

Inlägg av TheRavenBlue »

Jag hade också jätteproblem med det då var mitt problem att vajern inte hamnade i spåret i locket som sitter ovanför gasrulle vajer hållar grejen.
Skriv svar