Koso Universal

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
oscarstandar
Elmoped

Koso Universal

Inlägg av oscarstandar »

Hallojsan, installerade min Koso universal hastighetsmätare idag, gjorde allt som stod i instruktionsboken dvs. Mätte ut hur långt hjulet åker på ett varv, (1470mm), satte i 3 magneter vid hjulet osv, ställde även in på mätaren hur långt det var & att jag hade 3 magneter, men ändå, så visar den bara 55km/h när jag kör ungefär 75/km (körde jämte kompis) & vet inte alls vad felet är att den inte visar rätt, har även testat 1 magnet, någon som vet något eller har några tips? :)
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Är du säker på att den inte går 55km/h då? Om din polare kör Yamaha DT så är det 90% chans att hans mätare visar för mycket :)
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Ossian »

emilnordman skrev:Är du säker på att den inte går 55km/h då? Om din polare kör Yamaha DT så är det 90% chans att hans mätare visar för mycket :)
:lol: så jävla sant! :lol:

Men var på hjulet sitter magneterna, om det är uträknat hur långt från centrum de ska vara? Typ, kanske.
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
oscarstandar
Elmoped

Inlägg av oscarstandar »

emilnordman skrev:Är du säker på att den inte går 55km/h då? Om din polare kör Yamaha DT så är det 90% chans att hans mätare visar för mycket :)
Min kompis kör med en Yamaha aerox, magneterna sitter med 5-8mm mellanrum till själva grejen som mäter

Edit: hade orginalmätaren förut & vet ungefär när den går ungefär i 70, men ändå visar mätaren 55km
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög

Inlägg av TheRavenBlue »

Du kan ladda ner hastighetsmätare till telefonen och mäta via gps så får du ganska bra resultat och då vet du om det är fel på mätaren.
Skriv svar