Honda mt5 med elproblem

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
calden
Elmoped

Honda mt5 med elproblem

Inlägg av calden »

Min mt5 har efter att jag plockst ner den och lackat om ramen samt bytt cylinder varken gnista eller får bensin till stiftet. De jag oroar mig mest över är gnistan o inte de andra då jag trokigtvis löser de utan problem. Mopedmotorn har under en längre period stått utn svänghjulskåpa och jag har hört att de kan bero på att brytarna blivit smutsiga sok den inte har gnista. Hur rengör jag dom. Jag vet inte ens hur dom ser ut och ännu mindre hur de fungerar? Allt funkade innan jag plockade ner motorn. Vad bör jag kolla? Kom gärna med utförlig förklaring då el inte är min starka sida :(
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Re: Honda mt5 med elproblem

Inlägg av Revilz »

calden skrev:Min mt5 har efter att jag plockst ner den och lackat om ramen samt bytt cylinder varken gnista eller får bensin till stiftet. De jag oroar mig mest över är gnistan o inte de andra då jag trokigtvis löser de utan problem. Mopedmotorn har under en längre period stått utn svänghjulskåpa och jag har hört att de kan bero på att brytarna blivit smutsiga sok den inte har gnista. Hur rengör jag dom. Jag vet inte ens hur dom ser ut och ännu mindre hur de fungerar? Allt funkade innan jag plockade ner motorn. Vad bör jag kolla? Kom gärna med utförlig förklaring då el inte är min starka sida :(
Har du bra jord( - )?
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Skriv svar