Baotian sprint 2012 strypning

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Victornorberg
Elmoped

Baotian sprint 2012 strypning

Inlägg av Victornorberg »

Tjena! Undrar lite angående min baotian sprint 2012. För det första, om jag tar bort luftburkspluggen måste jag gå upp i huvudmunstycke storlek? Isf vilken storlek exakt. Om jag inte går upp i storlek vad händer då?
Jag ska köpa nya vikter (4,5g) och tryck och kopplingsfjäder men vilken färg och mått ska de vara på fjädrarna?
Tack på förhand, Victor :)
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Ingen vet EXAKT vilken storlek du behöver ha.
Om du inte går upp kommer mopeden gå sämre än innan och tillslut skär den säkert.
Tryckfjäder behöver du verkligen INTE byta.
Kopplingsfjädrarna ska du köpa som är LITE hårdare än original.

Kan även säga att 4,5g är lätt för en original sprint, tror någon här körde typ 4g blandat med original (3 st 4g och 3 st originalvikter).
Victornorberg
Elmoped

Ok tack för snabbt svar. Tror jag ska börja med att testa 90 i storlek. Om det är för stort bluddrar den väll? Och om det är för litet hur märker man det då?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Victornorberg skrev:Ok tack för snabbt svar. Tror jag ska börja med att testa 90 i storlek. Om det är för stort bluddrar den väll? Och om det är för litet hur märker man det då?
Börja med att gå upp 10 storlekar och testa, bluddrar den/orkar inte med i uppförsbackar osv så är det för stort. När du kommit till ett munstycke den går bra så kan du säkerhetskolla med tändstiftet.

Kör full gas en bra sträcka och medans du håller full gas så slår du av tändningen med vänstra handen, skruva av tändstiftet och kolla färgen, ''ska'' vara gyllenbrun.
Svart = mycket bensin
Vitt = lite bensin
Dock är det viktigare att den går bra än att färgen är bra.
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nojjan »

Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Nojjan skrev:http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56628 den killen du syftade på hampu? :)
Mm, men det känns irrelevant.
Victornorberg
Elmoped

En till fråga. Nu har jag beställt huvudmunstyckset 90-100 och variatorn vikterna men när man ska ta bort luftburkspluggen så ska man bara dra ut de svarta "röret" so sitter i öppningen på luftburken? Kommer det inte bara bli ett stort hål då? Eller har jag missförstått allt och har ingen plugg?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Victornorberg skrev:En till fråga. Nu har jag beställt huvudmunstyckset 90-100 och variatorn vikterna men när man ska ta bort luftburkspluggen så ska man bara dra ut de svarta "röret" so sitter i öppningen på luftburken? Kommer det inte bara bli ett stort hål då? Eller har jag missförstått allt och har ingen plugg?
Jo, du tar bara bort den!
Victornorberg
Elmoped

Ok! Så ba ta den i handen och rycka? Eller hur ska man göra?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Victornorberg skrev:Ok! Så ba ta den i handen och rycka? Eller hur ska man göra?
Skulle gissa på det!
Skriv svar