hejsan har en keeway .. och den fukar inte ... kicken pajade förut så då ställde jag ifrån mej moppen så den stod i ca 2-3 veckor sedan skaffade ja en kick men den startar inte .. fick igång den en gång men gick bara en liten bit sedan dör den och går inte starta .. ska kolla lite i morgon om jag kan se vad felet är men ge mej förslag så ska jag kolla
Foppa skrev:rengör förgasaren, ny bensin och ett nytt tändstift, ladda batteriet också!
okej har testat byta tändstift men ingen skillnad .. har laddat batteriet också men ska byta soppa i morgon men jag måste bara fråga en dum sak haha vartr ska man spruta startgas xd ?
Foppa skrev:rengör förgasaren, ny bensin och ett nytt tändstift, ladda batteriet också!
okej har testat byta tändstift men ingen skillnad .. har laddat batteriet också men ska byta soppa i morgon men jag måste bara fråga en dum sak haha vartr ska man spruta startgas xd ?
in i luftfiltert/ luftburken där den suger in luft
kolla om den får gnista först istället för att säga att du har bytt tändstift om du tror att det e det som e fel. på min så va tändkabel sönder även fast jag bytte tändstift ! KOLLA GNISTA
pwnsowns skrev:kolla om den får gnista först istället för att säga att du har bytt tändstift om du tror att det e det som e fel. på min så va tändkabel sönder även fast jag bytte tändstift ! KOLLA GNISTA
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
checka om de är nå bensin i fuggen brukar sitta en dräneringsskruv på originalfuggar så den kan du öppna och kommer de bensin finns de bensin i förgasaren
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
hah setup .. hade ju 70cc och massa saker förut men 70cc cylen skar och variator kitet passade inte :S och trim förgasaren funkade inte .. den kunde inte suga soppan ... så ja har lagt ut ca 5500 ionödan ..
men det jg har nu är effektrör vikter insug och tryckfjäder har inget luftfilter på nu .. har ett men den startde lättare utan föut
hah setup .. hade ju 70cc och massa saker förut men 70cc cylen skar och variator kitet passade inte :S och trim förgasaren funkade inte .. den kunde inte suga soppan ... så ja har lagt ut ca 5500 ionödan ..
men det jg har nu är effektrör vikter insug och tryckfjäder har inget luftfilter på nu .. har ett men den startde lättare utan föut
5,5k För en cylinder,förgasare och en variator? Känn dig lurad!
Börja med att ta bort tryckfjädern och stoppa i orginal. Om den startade lättare utan luftfilter så ska du stoppa i mindre munstycke! Så i med ett mindre munstycke och på med luftfiltret igen!
Ajja, annars så tycker jag du kollar igenom denna http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=98
Och gör inga fler trådar om du inte har sökt eller testat alla grundläggande saker som om moppen får bensin...
//Holma
5,5k För en cylinder,förgasare och en variator? Känn dig lurad!
Börja med att ta bort tryckfjädern och stoppa i orginal. Om den startade lättare utan luftfilter så ska du stoppa i mindre munstycke! Så i med ett mindre munstycke och på med luftfiltret igen!
Ajja, annars så tycker jag du kollar igenom denna http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=98
Och gör inga fler trådar om du inte har sökt eller testat alla grundläggande saker som om moppen får bensin...
//Holma
haha lurad ? nej jag skrev inte upp allt men nu funka moppen :D den drog tjuvluft vid insuget så den orkade inte suga soppaan .. men nu är fixat :S:S är såååå jävla glad men tror ni det blir stor skillnad om jag byter orginal förgasaren mot 17,5 ? hrjdå