Har en Aerox -05a som jag har nyss bytt kolv på. Den gick inte riktigt bra efter för den blöddra/bööa när man t.ex. gasade och den orkade inte riktigt på tomgång heller (den hackade och sedan dog) Så vi rengjorde förgasaren för den var ganska skitig och då gick den okej en dag men så blev det samma sak igen. Så vi kom fram till att den fick för lite bensin, så vi borrade i membranet (på vacumklockan) satte på ett extra bränslefilter samt en bensinkran (manuell). Den går väl okej så körde runt lite. Men sen började de blöddra igen, den håller sig stabilt på tomgång och man kan varva men om man kör några meter så blir det sämmre. Kan det fortfarande vara lite skit i fögasaren men kan det vara också så att munstycket är för stort. Moppen är helt orginal fast har urpluggat rör och borttagen v-ring. Jag har 102 i munstycke som känns lite för stort. Förgasaren är en Dollorto 12mm. Ska man gå ner några storlekar?
Original är väl runt 65 på aerox så 100 känns ju JÄVLIGT overkill. Jag har en slider (84 original) och kör med 90 på zx-r (samma sak som urpluggat original).
Hampu skrev:Original är väl runt 65 på aerox så 100 känns ju JÄVLIGT overkill. Jag har en slider (84 original) och kör med 90 på zx-r (samma sak som urpluggat original).
Mm, tänkte också det. Men vissa säger 65 och vissa 75 och några 82. Men ska jag testa typ 90-95? Köpte ju den i okober typ förra året och har ju kört med det tills nu typ men kanske dags att gå ner.
Hampu skrev:Original är väl runt 65 på aerox så 100 känns ju JÄVLIGT overkill. Jag har en slider (84 original) och kör med 90 på zx-r (samma sak som urpluggat original).
Mm, tänkte också det. Men vissa säger 65 och vissa 75 och några 82. Men ska jag testa typ 90-95? Köpte ju den i okober typ förra året och har ju kört med det tills nu typ men kanske dags att gå ner.
Köp mellan 70-90 skulle jag säga och prova.
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Sebbestevic skrev: