Okej, får kolla lite mer imorgom. Den går på tomgång men det är nästan så den dör, men tack!Hampu skrev:Skit i förgasaren, det gör att den får för LITE bensin, inte för mycket... Rengör förgasaren, du kan börja med att plocka av huvudmunstycket och rengöra det eftersom det är när det arbetar som den verkar dö.
Då är det inte huvudmunstycket, det är bara över 75% gas.Sebbestevic skrev:Okej, får kolla lite mer imorgom. Den går på tomgång men det är nästan så den dör, men tack!
Hur fan göru när du rengör förgasaren egentligen? Bensinbad sen blåsa!emilnordman skrev:Då är det inte huvudmunstycket, det är bara över 75% gas.Sebbestevic skrev:Okej, får kolla lite mer imorgom. Den går på tomgång men det är nästan så den dör, men tack!
Börja med att ställa in luftskruven, 1½ varv ut brukar va ok , sen tomgångsskruven så att den går fint på tomgång, kolla också så att luftburken/luftfiltret sitter på ordentligt, sen kan du flytta clipset på trottelnålen upp eller ner och om den går bättre så flytta ett steg till och håll på tills den går perfekt
Men om det kom plötsligt så är det bara att blåsa ur bränslekanalerna + munstyckena med tryckluft eller bara spraya wd40/bromsrengöringsvätska(bräkleen) , så länge det blir rent, sen kan de va bra att rengöra luftfiltret också när du e på G
Bränslenålen hjälper till från 25 till ungefär 75% så därför e de inte bara huvudmunstycket som påverkar, men om den knappt går på tomgång kan man ju inte börja ställa in huvudmunstycketHampu skrev:Hur fan göru när du rengör förgasaren egentligen? Bensinbad sen blåsa!![]()
Nej, tror inte han behöver ändra nålen ifall han bara har urpluggat och den DÖR när han gasar... Och vad jag vet så är högfartsregistret på 50%+ och inte 75, kan ha fel dock men det är vad jag vet...
Vänta, va? Alltså mopeden går ju inte så dåligt han beskriver även om man har originalinställningarna med urpluggat... Skit i förgasaren känns ganska uppenbart.emilnordman skrev:Bränslenålen hjälper till från 25 till ungefär 75% så därför e de inte bara huvudmunstycket som påverkar, men om den knappt går på tomgång kan man ju inte börja ställa in huvudmunstycketHampu skrev:Hur fan göru när du rengör förgasaren egentligen? Bensinbad sen blåsa!![]()
Nej, tror inte han behöver ändra nålen ifall han bara har urpluggat och den DÖR när han gasar... Och vad jag vet så är högfartsregistret på 50%+ och inte 75, kan ha fel dock men det är vad jag vet...![]()
Börja nerifrån och gå högre upp i varvtalen när du ställer in
Mopeden går inte så dåligt? Om den böar och dör så går den väldigt dåligt enligt min åsiktHampu skrev:Vänta, va? Alltså mopeden går ju inte så dåligt han beskriver även om man har originalinställningarna med urpluggat... Skit i förgasaren känns ganska uppenbart.
Haha du förstod inte vad jag menadeemilnordman skrev:Mopeden går inte så dåligt? Om den böar och dör så går den väldigt dåligt enligt min åsiktHampu skrev:Vänta, va? Alltså mopeden går ju inte så dåligt han beskriver även om man har originalinställningarna med urpluggat... Skit i förgasaren känns ganska uppenbart.Men om det inte hjälper att rengöra förgasaren så e det tjuvluft,lös luftburk/filter, förgasarinställningar han ska kolla efter