Tja! Var och badade med några vänner här om dagen vid en sjö där det var ganska många utländska, och så får jag syn på en Yamaha DT (cc okänd inte moppe) Och av bara ren nyfikenhet så kollar jag lite extra på den när jag går förbi och ser att det sitter en skruvmejsel i tändningslåset.
Min fråga är då, vad bör man göra? Som sagt han som "ägde" den kanske bara hade tappat nyckeln, och då det var väldigt många utländska så var jag inte så sugen på att gå fram och fråga. Vad skulle ni gjort?
Senast redigerad av Philipclason den 26 juli 2014, 21:21, redigerad totalt 1 gånger.
Tattare finns det alltid... Om den nu är stulen så förhoppningsvis fick förra ägaren ut pengar på försäkring. Jag hade inte gjort något såvidare inte någon av mina polare blev av med en DT, då hade jag pratat med min polare om det.
Revilz skrev:Tattare finns det alltid... Om den nu är stulen så förhoppningsvis fick förra ägaren ut pengar på försäkring. Jag hade inte gjort något såvidare inte någon av mina polare blev av med en DT, då hade jag pratat med min polare om det.
Ja det får man ju hoppas men fortfarande inte rätt att han som snott den (är ganska säker på det) ska få ha den tycker jag...
Revilz skrev:Tattare finns det alltid... Om den nu är stulen så förhoppningsvis fick förra ägaren ut pengar på försäkring. Jag hade inte gjort något såvidare inte någon av mina polare blev av med en DT, då hade jag pratat med min polare om det.
Ja det får man ju hoppas men fortfarande inte rätt att han som snott den (är ganska säker på det) ska få ha den tycker jag...
Om du ser han igen kan du ju fråga om att få se ägarbevis och jämföra ramnumret på papperet med ramnummret på dtn.
Om du ser han igen kan du ju fråga om att få se ägarbevis och jämföra ramnumret på papperet med ramnummret på dtn.
Tror dock inte han kommer vara så trevligt med sina 20 andra utländska kompisar!
Senast redigerad av Philipclason den 26 juli 2014, 22:12, redigerad totalt 1 gånger.
Philipclason skrev:
Tror dock inte han kommer vara så trevligt med sina 20 andra *fult ord* kompisar!
Var försiktig med hur du uttrycker dig offentligt Philip, ett tips från coachen.
Det finns många medlemmar och inte minst moderatorer som rasar över smått "rasistiska" eller åtminstone främlingsfientliga uttalanden.
Ledsen för att jag påpekar det Buddy, du känner till min åsikt
Revilz skrev:
Tror dock inte han kommer vara så trevligt med sina 20 andra utländska kompisar!
Var försiktig med hur du uttrycker dig offentligt Philip, ett tips från coachen.
Det finns många medlemmar och inte minst moderatorer som rasar över smått "rasistiska" eller åtminstone främlingsfientliga uttalanden.
Ledsen för att jag påpekar det Buddy, du känner till min åsikt