speedfight 2 händer ingenting

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Gabbe97
Elmoped

speedfight 2 händer ingenting

Inlägg av Gabbe97 »

Först skar moppen för jag hade ingen olja och sen bytte jag cylinderkolv och topp. Men händer ingen ting när man ska försöka starta. Inte ett tändande ? Men tändstiftet blixtar så fint och jag har ny tändplata och tändspole och tändstift. Och bensin får den har testat olika förgasare men den vill ändå inte ?

Någon som vett ? Jag har justerat förgasaren också!
Speedfight 2,
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Det tar alltid ett tag före den går igång första gången, kolla så tändhatten är på, och sen är det bara att kicka på :)
Gabbe97
Elmoped

Inlägg av Gabbe97 »

Nu är de konstigt . jag bytte tand stiftet nu och då gick den igång men backsmäller å orkar inte varva
Speedfight 2,
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Gabbe97 skrev:Nu är de konstigt . jag bytte tand stiftet nu och då gick den igång men backsmäller å orkar inte varva
Det låter som den får för mycket soppa, börja med att ställa in tomgången
Knotvillage
Elmoped

Inlägg av Knotvillage »

Kan man ställa in något mer än tomgång. Har bara en skruv på min SF2 förgasare och två slangar. På tomgång varvar den 2000 men ger man gas så slår den upp till varvstoppet på omkring 7500 sen låter det som den blir dränkt. Släpper man gasen slutar det låta.
milkisgood4u
Elmoped

Inlägg av milkisgood4u »

kan tillägga att stift kan paja och fungera fint utanför cylindern men i så fungerar den inte av trycket som blir, har varit med om det ex antal ggr
Skriv svar