Borra cdi box, Rieju mrx 07

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
teast97
Elmoped

Borra cdi box, Rieju mrx 07

Inlägg av teast97 »

Hej nu har min kompis bestämt sig för att borra sin cdi box. Och vi behöver hjälp med hur man gör, eftersom alla ostrypta cdi boxar till Rieju är så dyra. Det ända vill ha till hjälp är denna video som dock är på finska -.-

https://www.youtube.com/watch?v=kzfAngBJjM0

någon som förstår någonting??, vad vi har förstått så tror vi att man ska borra som på bilden jag har ritat i paint ^^

Bild

borra där sträcken möts med en 3 mm borr. Och borra 1cm djupt. Det verkar ju stämma ganska bra. Det jag har gjort är att översatt den finska videon till svenska och tagit ut dessa mått. Fordonet är som sagt en Rieju mrx 07. Skulle vara bra om någon/några skulle komma med tips på hur vi ska göra samt om ni har gjort det skälv och ni skulle kunna informera oss hur vi ska gå till väga. Och snälla skriv inte bara (Köp en ny ostrypt istället) för vi gör inte bara detta för att få bort varvstoppet utan också för att bevisa för alla att det går och hur man gör!

flera bilder på hur cdi boxen ser ut nedan..

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

det verkar stämma väldigt bra! hade en Rieju mrx 2010 som ja skickade iväg till en person som borrade den åt mig och det gick fint! fast har för mig att man borrade med en större borr? men kan minnas helt fel! o det du har målat det va där det var borrat på min med så jag säger kör på;)
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Skriv svar