Dreva ner moppen iställen för variatorbricka?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
milkisgood4u
Elmoped

Dreva ner moppen iställen för variatorbricka?

Inlägg av milkisgood4u »

Tja har funderat över om jag skulle kunna få bättre axx om jag drevar ner den? nu kör jag med variatorbricka som jag har flyttat ut med lite brickor. och går nu istället i 80kmh och anledningen till det är för att jag vill höra hur moppen beter sig på högre varv då den inte orkar varva ur helt annars, men innan utan variatorbricka gick den i 90kmh ,så jag undrar om jag kan förbättra axxet om jag tar bort variatorbrickan och sen drevar ner den för det blev inget bättre axx i den.

För vad jag har förstått så får man inte bättre axx om man sätter tillbaka variator brickan utan alla distanser och den går i 50 och varvar skiten ur den, en kompis har en moppe som är helt urpluggad och ner drevar till 50kmh (tror jag) och varvar sönder,Dock så kunde han haft väldigt lätta vikter.

Setup

Hebo rör
6 grams vikter
speedfight 2 AC
Om ni undrar med brickorna i variatorn så har jag flyttat ut variator brickan med 3 1mm brickor som gör att
vikterna kommer lite längre ut ---> högre toppfart

Och finn er i att moppen går i 90kmh för jag är trött på sånna som tror dom vet att dom inte går så snabbt ostrypt.
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Onödigt att dreva om en scooter om den inte har en grov setup och är till för att tävlas med, enligt mig.
Det är ganska mycket jobb dessutom + hittar jag inte ens lättare drevning än original på twostroke.

Mycket mera värt att köra på en 70cc, tycker jag. :)
milkisgood4u
Elmoped

Inlägg av milkisgood4u »

Hampu skrev:Onödigt att dreva om en scooter om den inte har en grov setup och är till för att tävlas med, enligt mig.
Det är ganska mycket jobb dessutom + hittar jag inte ens lättare drevning än original på twostroke.

Är det så jobbigt att bytta drev sitter inte dom innan för kopplingen och så är det 4 skruv eller nåt?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

milkisgood4u skrev:
Hampu skrev:Onödigt att dreva om en scooter om den inte har en grov setup och är till för att tävlas med, enligt mig.

Är det så jobbigt att bytta drev sitter inte dom innan för kopplingen och så är det 4 skruv eller nåt?
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21509
milkisgood4u
Elmoped

Inlägg av milkisgood4u »

Hampu skrev:
milkisgood4u skrev:

peice of kake :D
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

milkisgood4u skrev:
Hampu skrev:
milkisgood4u skrev: Är det så jobbigt att bytta drev sitter inte dom innan för kopplingen och så är det 4 skruv eller nåt?
Du måste ju fortfarande hitta lättare drevning... Sen kommer det bara göra så att mopeden varvar mera och effektkurvan kommer lite tidigare eftersom den varvar upp snabbare... Inte värt :lol:
milkisgood4u
Elmoped

Inlägg av milkisgood4u »

Hampu skrev:
milkisgood4u skrev:
Du måste ju fortfarande hitta lättare drevning... Sen kommer det bara göra så att mopeden varvar mera och effektkurvan kommer lite tidigare eftersom den varvar upp snabbare... Inte värt :lol:
ahh precis ska nog skita it finns nog inte sån drevning som du sa men har en 70cc som jag ska slänga ihop i veckan :D
Skriv svar