Vad gör snuten?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög

Vad gör snuten?

Inlägg av Westman15 »

Tjena, vad gör polisen om jag inte har någon REG plåt? (Jag säger att det är en 30-moppe)? Kollar dom på id numret eller vad det heter? Ska man isf ta bort det?
Relativt kunnig, men ingen expert.
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

När man kör 30moppe ska man ju väl ha något papper på att den är försäkrad eller något sånt och har du inte det när man kör 30moppe blir det 500:- och då lär dom ju kolla ditt ramnummer och se att det är en klass 1 :P
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped

Inlägg av BetandeMax »

ehhh dom lär märka de på farten den går i om du inte säger att den är trimmad
"klart jag inte tar kortet för att åka lagligt, jag tar kortet för att lugna morsan"
//Chilenarn
Användarens profilbild
tompan__
Elmoped

Inlägg av tompan__ »

Hampu skrev:När man kör 30moppe ska man ju väl ha något papper på att den är försäkrad eller något sånt och har du inte det när man kör 30moppe blir det 500:- och då lär dom ju kolla ditt ramnummer och se att det är en klass 1 :P
phuuuu ramnummret är bara att fila bort ;)
Bild
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

tompan__ skrev:
Hampu skrev:När man kör 30moppe ska man ju väl ha något papper på att den är försäkrad eller något sånt och har du inte det när man kör 30moppe blir det 500:- och då lär dom ju kolla ditt ramnummer och se att det är en klass 1 :P
phuuuu ramnummret är bara att fila bort ;)
Haha rolig du är... Det gör saken bara ännu värre...
Skriv svar