enkellåda funkar som dubbla?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

enkellåda funkar som dubbla?

Inlägg av draken »

tjeeening, ska nu besikta epan med dubbla låder då jag fick ombess för 4 månader sedan och vill börja köra igen nu. men jag kan inte köra med dubbla för det känns som att man ska få lådjäveln rakt upp i knäe!
så undrar nu om det går att dreva om en enkellåda så den går i 30km/h på 1-2 då på 6000varv? så gör man en ryckis på 3-4an så att vanliga 1-2 ligger där i. för jag blåvägrar dubbla låder.... hoppades ni förstog och lär mig gärna så mycket som ni kan! man kanske kan ta växellåds dreven från den bakre? tänker endast ha dubbla till besiktningen och sedan sätta upp en enkel och använda spärrarna på om jag får flygande
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nojjan »

Min 142a är besiktad med enkel ska bara byta något u rotorn så går han som en bil vet ej köpte den nyss :/
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

Nojjan skrev:Min 142a är besiktad med enkel ska bara byta något u rotorn så går han som en bil vet ej köpte den nyss :/
vilken rotor? :P vill bara få 1-2 spärrad :)
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

De går i princip inte att dreva om en låda, det är för komplicerat och dyrt för gemene man. Det är dubbla lådor som gäller

Att spärra varvtalet är inte okej och trots att vissa lyckas få igenom sina traktorer med enkellåda p.g.a. att besiktningspersonalen inte känner till detta så är det inte lagligt och det finns ingen garanti för att fler kommer lyckas
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
sweeken
Avstängd

Inlägg av sweeken »

1 det går teoretiskt att dreva om, men måste göra egna drev vilket är jävligt svårt eller köpa special gjorda drev (minst 4 special drev)
Jag tror även att du måste dreva om backen (går typ 70 bakåt annars)

2 Nojjan. Inte för att förstöra för dig men, din 142 är INTE reggad med enkellåda och varvstopp, den är med 99,99% chans reggad dubbla som alla andra A-traktorer.
Fast har du tur med polisen klarar du dig kanske, men egentligen ska du få ombess
(En a traktor måste gå högst 30 vid Max varv alltså ca 5-6000 rpm, alltså ej lagligt med ett stopp vid 2000

:(
Senast redigerad av sweeken den 14 juli 2014, 20:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nojjan »

sweeken skrev:1 det går teoretiskt att dreva om, men måste göra egna drev vilket är jävligt svårt eller köpa special gjorda drev

2 Nojjan. Inte för att förstöra för dig men, din 142 är INTE reggad med enkellåda och varvstopp, den är med 99,99% chans reggad dubbla som alla andra A-traktorer.
Fast har du tur med polisen klarar du dig kanske, men egentligen ska du få ombess
(En a traktor måste gå högst 30 vid Max varv alltså ca 5-6000 rpm, alltså ej lagligt med ett stopp vid 2000

Okej :( förra ägaren sa det men vet ej :/ så om jag kör 30 med varvstopp är det olagligt då? fick inte med en till låda heller.
sweeken
Avstängd

Inlägg av sweeken »

Nojjan skrev:
sweeken skrev:1 det går teoretiskt att dreva om, men måste göra egna drev vilket är jävligt svårt eller köpa special gjorda drev

Okej :( förra ägaren sa det men vet ej :/ så om jag kör 30 med varvstopp är det olagligt då? fick inte med en till låda heller.
Ja tyvärr om varvstoppet inte är vid typ 5000 :(

Reglerna är jävligt dumma, fast har du tur blir du aldrig stannad alternativt av en polis som skiter i det,

Tänkte att det vore bra att veta om det.

Drygt att försäljare ska hålla på och ljuga så där,man ska ju helst/igentligen kolla upp allt själv
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nojjan »

sweeken skrev:
Nojjan skrev:

Ja tyvärr om varvstoppet inte är vid typ 5000 :(

Reglerna är jävligt dumma, fast har du tur blir du aldrig stannad alternativt av en polis som skiter i det,

Tänkte att det vore bra att veta om det.

Drygt att försäljare ska hålla på och ljuga så där,man ska ju helst/igentligen kolla upp allt själv
aa men jag litade på han verkade seriös :/ men men nu vet jag om det tack för hjälpen hoppas man har tur om man ligger i 30 att dom stannar en bara kollar kort och jag får blåsa :D
Skriv svar