Hej skulle köra idag med moppen så jag går ut och kör en vanligt tur runt i byn. Kommer tillbaka och ställer den på uppfarten sen 2 timmar senare ska jag ut och köra igen men den startar inte så provar med start gas och efter cirka 15 kickar går den igång och jag kör några gånger framgick tillbaka försiktigt på gatan och det går fint så jag kör iväg ligger i cirka 45 och den går bra gasar sen fullt efter 2 minuter men den går nästan Inge snabbare kör ned för en ganska lång backe när jag kommer till slutet av den smäller det till i moppen så jag tvärnitar och slår av den väntar 1 minut och sen när jag ska kicka igång den så ser jag att kicken har snurrat runt ett varv så börjar rulla hem den öppnar variatorkåpan och ser att remmen ser helt slut ut och det främre "hjulet i variatorn har gängpaj på sig hur löser man det här problemet och hur mycket kostar det att fixa det här på en moped verkstad? Det är en yamaha aerox 30 moppe med 17,5 förgasare sport luftfilter dragen v-ring och uppluggat original rör. Varför hände det? Tacksam för svar