Moppen dog i nerförsbacke.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
anton34
Elmoped

Moppen dog i nerförsbacke.

Inlägg av anton34 »

Min moppe dog här om dagen när jag körde runt lite (Viarelli Matador 2 takt) Har ingen aning vad felet kan vara. får gnista och man känner att moppejäveln vill starta men den vägrar. Har kört runt 37 mil på den och är inte alls gammal. Någon som har någon som helst aning vad som skulle kunna hänt? finns en chans att motorn kan ha skurits eller så är det något enkelt. Tacksam för hjälp
Användarens profilbild
simonskaren
Elmoped

Inlägg av simonskaren »

Testat rulla igång?
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Skit i förgasaren?
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
anton34
Elmoped

Inlägg av anton34 »

Har ingen som helst aning om hur man rullar igång en scooter :? förgasaren kan det vara men glömde att lämna in den på service när den hade gått 30 min. Kan det ha något med det att göra? typ att alla oljor och sånt ska bytas?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

anton34 skrev:Har ingen som helst aning om hur man rullar igång en scooter :? förgasaren kan det vara men glömde att lämna in den på service när den hade gått 30 min. Kan det ha något med det att göra? typ att alla oljor och sånt ska bytas?
Kolla gnistan, är det inte gnistan som är felet är det förmodligen skit i förgasaren!
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

anton34 skrev:Har ingen som helst aning om hur man rullar igång en scooter :? förgasaren kan det vara men glömde att lämna in den på service när den hade gått 30 min. Kan det ha något med det att göra? typ att alla oljor och sånt ska bytas?
Vilka oljor finns det? 8) 8) 8) 8) 8)
Skriv svar