mt5 Förgasarproblem

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.
Confoose
Elmoped

mt5 Förgasarproblem

Inlägg av Confoose »

Jag har köpt mig en bunt trimdelar
70cc airsal cylinder (65,8 ungefär)
20mm mikuni kinakopia
15 drev fram 35 drev bak
sportluftfilter
trimreeds
och inom kort en femte växel

första veckorna när jag monterat allting så funkar allting perfa, lite för stort huvudmunstycke men den fungerar ändå (kan inte hitta andra munstycken som skulle kunna passa), varvar ut och allt.
sen en dag så blir det totalt motorstopp och det visar sig att det var tändstiftet som ballade ur. (b8hs)

men efter att jag köpt ett nytt så var det något fel på förgasaren också.
har testat med tidigare förgasare, 16mm äkta mikuni, fungerar bra men inte samma drag (mycket tystare dock). så det måste ju vara fel på 20mm förgasaren.

idag har jag skruvat ur allt möjligt och rengjort och blåst ur och skruvat tillbaka. det verkade fungera delvis, den fungerar utan luftfiltret men då går den ojämnt. ibland fungerar den svinbra och ibland hackar den och vill inte varva ut.

luftskruven verkar knappt göra någonting för jag kunde köra med den helt iskruvad. har också täppt till diverse misstänkta tjuvlufthål

Är det någon som vet ungefär vad det kan vara för fel, eller ska jag bara köra på 16mm mikunin med femte växeln och skrota den skiten.
veteranmoppe
Elmoped

Inlägg av veteranmoppe »

Nice samma setup som jag hade på min mt som numera e såld :)
Testa med att sätta en strumpa över luftfiltret , en polare hade liknande problem att det inte hände nått när han skruvade på luftskruven men han testade med en vanlig strumpa och sen gick moppen illfint ;)
Gud som haver b18 kär, se så gase glad jag är, vart än jag mig om i världen vänder , skal jag alltid lämna efter mig svarta ränder , amen , :)
Confoose
Elmoped

Inlägg av Confoose »

Ska ta och byta motor idag/imorgon till den norska 5 växlade och får testa 20mm förgasaren, vill inte köra med en strumpa över och 16mm låter så mycket mindre, de e gött när de börjat komma en del poliser som vill åt några idioter som kör cross som fyllon.
Skriv svar