Tjena behöver lite hjälp är det någon som vet vad som kan göra att min moped hackar? Har gjort rent förgasaren och bytt luftfilter så kan det vara cylindern? Tändningen?
tänkte att jag frågar innan jag skruvar isär hela skiten^^
Setup
Airisal 70cc sport
24mm förgasare
sportluftfilter
Giannelli 2t rör
Senast redigerad av calle.l den 7 juli 2014, 22:22, redigerad totalt 4 gång.
Blir det inte bättre av det heller bör du kolla på bensinkranens funktion och om bensinkransfiltret är igentäppt innan du börjar fundera på reeds, CDI mm.
Blir det inte bättre av det heller bör du kolla på bensinkranens funktion och om bensinkransfiltret är igentäppt innan du börjar fundera på reeds, CDI mm.
À funderade på det också om det kan vara filtret i tanken därför den har gått perfekt innan och nu skit :/
Det sitter ett hyfsat nytt tändstift!
Men det är bra flöde när jag sätter på bensin kranen
Brorsan min sa att luftskruven i stort sett inte gör någon skillnad på högre varv. Hursomhelst, du behöver ett större huvudmunstycke, hade samma problem på min rrx!
Ogge98 skrev:Brorsan min sa att luftskruven i stort sett inte gör någon skillnad på högre varv. Hursomhelst, du behöver ett större huvudmunstycke, hade samma problem på min rrx!
Varför skulle jag behöva ett större munstycke? när den har gått perfekt innan med det munstycket jag har nu?