plocka av däcken

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
bubba
Elmoped

plocka av däcken

Inlägg av bubba »

Tjena
Ska skruva av däcken för att polera fälgarna, men då säger farsan att det är skitjobbigt med bakdäcket, för att då måste man plocka ner drev å grejer. Är det så? Och hur jobbigt är det egentligen? Det jobbigaste borde väl va att polera skiten? :)

mvh
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

drevet siter ju fast i fälgen så den följer med av och sen när du ska ha på det i gen så gör du allt lika dant men baklänges.vi gjorde det på farsans hoj(suzuki dr 800 big) och det tog ca 10 min att ta av det och ca 15 min att sätta dit det.
bubba
Elmoped

Inlägg av bubba »

lule skrev:drevet siter ju fast i fälgen så den följer med av och sen när du ska ha på det i gen så gör du allt lika dant men baklänges.vi gjorde det på farsans hoj(suzuki dr 800 big) och det tog ca 10 min att ta av det och ca 15 min att sätta dit det.
okej, så det låter ju inte spec svårt :)
får pröva när jag kmr hem, tack för hjälpen
åretruntAerox
Elmoped

Visste inte det fanns scootrar med kedja...

Inlägg av åretruntAerox »

Har inte alla scootrar "sluten" transmittion? dvs "transmittionshuset" dubblar som sving?
Allt går om man vill!
bara mer eller mindre bra
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

Vad fan snackar ni om ? Bakhjulet sitter bara på en axel med en mutter! En fråga bara...vad är det för moped?
Bara att skruva lös mutern och dra ut hjulet. Inga drev lr liknande kommer komma ut.
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
bubba
Elmoped

Inlägg av bubba »

Holma_ skrev:Vad fan snackar ni om ? Bakhjulet sitter bara på en axel med en mutter! En fråga bara...vad är det för moped?
Bara att skruva lös mutern och dra ut hjulet. Inga drev lr liknande kommer komma ut.
//Holma
okej det låter bra, det är en gilera runner
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Gilera Runner har inte ens några drev? : O Drivs ju ju rem genom variatorn? Kan INGET om vespor men bara en tanke
Låst