Jag skulle säga att dina kompisar har rätt. Det kopplingsfjädrar gör att hålla emot kopplingsbackarna från att slunga ut, men beroende på hur hårda de är så tillåter de att backarna slungas ut vid olika varvtal. Så man kan säga att moppen kommer dra iväg på ett högre varvtal, det kommer leda till ökat acc/ryck om du tex ska stunta.dannekarlsson skrev:hej, undrar vad kopplingsfjädrarna gör, jag har ett zx på min slider och mina kompisar säger att jag ska dra på gula koplingsfjädrar! skall jag de och hur kommer de påverka?
vilket jag antar kommer leda till att moppens acc blir sämre, de kommer då ta en tid innan kopplinsfjädrarna slungas ut och moppen börjar driva framåt? eller?wannabefjortis skrev:Jag skulle säga att dina kompisar har rätt. Det kopplingsfjädrar gör att hålla emot kopplingsbackarna från att slunga ut, men beroende på hur hårda de är så tillåter de att backarna slungas ut vid olika varvtal. Så man kan säga att moppen kommer dra iväg på ett högre varvtal, det kommer leda till ökat acc/ryck om du tex ska stunta.dannekarlsson skrev:hej, undrar vad kopplingsfjädrarna gör, jag har ett zx på min slider och mina kompisar säger att jag ska dra på gula koplingsfjädrar! skall jag de och hur kommer de påverka?
Den dära tiden som det tar är inte 1 sekund precis. Accet kommer bli bättre.dannekarlsson skrev:vilket jag antar kommer leda till att moppens acc blir sämre, de kommer då ta en tid innan kopplinsfjädrarna slungas ut och moppen börjar driva framåt? eller?wannabefjortis skrev:Jag skulle säga att dina kompisar har rätt. Det kopplingsfjädrar gör att hålla emot kopplingsbackarna från att slunga ut, men beroende på hur hårda de är så tillåter de att backarna slungas ut vid olika varvtal. Så man kan säga att moppen kommer dra iväg på ett högre varvtal, det kommer leda till ökat acc/ryck om du tex ska stunta.dannekarlsson skrev:hej, undrar vad kopplingsfjädrarna gör, jag har ett zx på min slider och mina kompisar säger att jag ska dra på gula koplingsfjädrar! skall jag de och hur kommer de påverka?