kopllingsfjädrar te setup!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
dannekarlsson
Elmoped

kopllingsfjädrar te setup!

Inlägg av dannekarlsson »

hej, undrar vad kopplingsfjädrarna gör, jag har ett zx på min slider och mina kompisar säger att jag ska dra på gula koplingsfjädrar! skall jag de och hur kommer de påverka?
wannabefjortis
Svårstartad skrothög

Re: kopllingsfjädrar te setup!

Inlägg av wannabefjortis »

dannekarlsson skrev:hej, undrar vad kopplingsfjädrarna gör, jag har ett zx på min slider och mina kompisar säger att jag ska dra på gula koplingsfjädrar! skall jag de och hur kommer de påverka?
Jag skulle säga att dina kompisar har rätt. Det kopplingsfjädrar gör att hålla emot kopplingsbackarna från att slunga ut, men beroende på hur hårda de är så tillåter de att backarna slungas ut vid olika varvtal. Så man kan säga att moppen kommer dra iväg på ett högre varvtal, det kommer leda till ökat acc/ryck om du tex ska stunta.
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
dannekarlsson
Elmoped

Inlägg av dannekarlsson »

wannabefjortis skrev:
dannekarlsson skrev:hej, undrar vad kopplingsfjädrarna gör, jag har ett zx på min slider och mina kompisar säger att jag ska dra på gula koplingsfjädrar! skall jag de och hur kommer de påverka?
Jag skulle säga att dina kompisar har rätt. Det kopplingsfjädrar gör att hålla emot kopplingsbackarna från att slunga ut, men beroende på hur hårda de är så tillåter de att backarna slungas ut vid olika varvtal. Så man kan säga att moppen kommer dra iväg på ett högre varvtal, det kommer leda till ökat acc/ryck om du tex ska stunta.
vilket jag antar kommer leda till att moppens acc blir sämre, de kommer då ta en tid innan kopplinsfjädrarna slungas ut och moppen börjar driva framåt? eller?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

dannekarlsson skrev:
wannabefjortis skrev:
vilket jag antar kommer leda till att moppens acc blir sämre, de kommer då ta en tid innan kopplinsfjädrarna slungas ut och moppen börjar driva framåt? eller?
Den dära tiden som det tar är inte 1 sekund precis. Accet kommer bli bättre.
Skriv svar