Pgo pmx naked säkringen går

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Hhampus
Elmoped

Pgo pmx naked säkringen går

Inlägg av Hhampus »

Hej jag har en pgo pmx naked som jag nu haft i ett par veckor. Häromdagen så slutade blinkers tuta och elstarten fungera och även hastighetsmätaren slutade lysa. Jag tog bort batteriet och märkte att säkringen hade gått sönder (glasäkring). Jag bytte iallafall säkring och laddade batteriet. Batteriet gick iallafall inte att ladda upp fullt så jag satte i de och allt fungerade. Idag när jag hade kört ett tag och sen skulle köra igen så märkte jag att elen inte funkade fick kicka igång den och åka hem. Säkring hade gått igen, testade nyss med en ny säkring och då funkade allt. Varför går säkringen sönder hela tiden?

Detta händer efter att jag stängt av den och ska starta den igen.
Tacksam för hjälp :) :D
wannabefjortis
Svårstartad skrothög

Re: Pgo pmx naked säkringen går

Inlägg av wannabefjortis »

Hhampus skrev:Hej jag har en pgo pmx naked som jag nu haft i ett par veckor. Häromdagen så slutade blinkers tuta och elstarten fungera och även hastighetsmätaren slutade lysa. Jag tog bort batteriet och märkte att säkringen hade gått sönder (glasäkring). Jag bytte iallafall säkring och laddade batteriet. Batteriet gick iallafall inte att ladda upp fullt så jag satte i de och allt fungerade. Idag när jag hade kört ett tag och sen skulle köra igen så märkte jag att elen inte funkade fick kicka igång den och åka hem. Säkring hade gått igen, testade nyss med en ny säkring och då funkade allt. Varför går säkringen sönder hela tiden?

Detta händer efter att jag stängt av den och ska starta den igen.
Tacksam för hjälp :) :D
Kan du inte ha stoppat i en för svag säkring som inte klarar av elsystemet?
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
Hhampus
Elmoped

Inlägg av Hhampus »

Är samma styrka osv som den som satt från början och den gick ju sönder den med. Men jag köpte den ju begagnad och han som hade den innan kanske hade stoppat i en för svag men jag vet inte. Vet du vad de ska vara för styrka på originalet? :D
dannekarlsson
Elmoped

Inlägg av dannekarlsson »

och om du har rätt styrka på säkringen, då är de någonting som har hänt som gör att batteriet kortsluts!!
Hhampus
Elmoped

Inlägg av Hhampus »

Kan det vara kortslutningen eller något i batteriet?

Och om de är fel är de i sladdarna någonstans?
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

Hhampus skrev:Kan det vara kortslutningen eller något i batteriet?

Och om de är fel är de i sladdarna någonstans?
Som jag nämnde innan i chatten: Kolla så att det finns en bra jordning och att ingen sladd har blivit skadad så den nuddar - (ramen t ex.) och då kortsluter systemet
Hhampus
Elmoped

Inlägg av Hhampus »

Aa okej tack, får kolla på de imorgon och återkommer :D
Hhampus
Elmoped

Inlägg av Hhampus »

Hej jag kollade idag i framkåpan under sadeln och så men hittade ingen sladd som skulle kunna kortsluta. Tog sönder 3 säkringar på 1 timma. Vart kan felet vara? Det enda ja såg va att sladden som gick in till olje hållaren låg emot tändstiftet. Drog iallafall Bort den frän stiftet.
Skriv svar