Tjena min jetforce c-tech varvar ganska mycket innan jag kommer iväg kanske förgasaren som är fel inställd? Då den drar ganska mycket soppa. Kollade dessutom tändstift för ett par månader sedan och det var helt sotsvart med klumpar på sig, åkte Och köpte ett nytt vet dock inte hur det ser ut just nu.
Dessutom är det ganska svårt att hålla jämn fart men det kanske inte hör ihop med det här?
Edit: allt är original har aldrig kört med trim eller icke original delar, moppen har gått ungefär 501 mil.
adamskur skrev:den ska ha högt varv i starten så att moppen orkar dra iväg, då tvåtaktsmotorer inte har så mycket kraft på låga varv
,tändstiftet ska vara oboyfärgat så kolla det igen
Jaha okej får kolla det imorgon men vafan är det som gör att den drar så mycket? Dessutom när mätaren är under halva så får jag bara plats med typ 4 liter men tanken ska väll rymma 7-8 liter?
Det dära med bensinmätaren är mätaren som är fel, samma fel på många mopeder vad jag fattat det som. När det är 1 av 7 pluppar kvar på min mätare så är det fortfarande halva tanken kvar.
adamskur skrev:kopplingsfjädrarna bestämmer vid vilket varvtal som moppen drar iväg, när man trimmar så sätter man dit hårdare fjädrar för att få mer drag i starten.
kolla i manualen hur stor din bensintank är. hur långt kan du köra på en tank?
har inte riktigt våga köra slut på tanken då jag inte har lust att få slut på bensin när jag är ute på vägarna. men kommer väll ungefär kanske 10 mil på 3-4 liter?
Men eftersom jag inte har trimmat eller liknande så borde jag väll kunna köra med original fjädrarna?
adamskur skrev:kopplingsfjädrarna bestämmer vid vilket varvtal som moppen drar iväg, när man trimmar så sätter man dit hårdare fjädrar för att få mer drag i starten.
kolla i manualen hur stor din bensintank är. hur långt kan du köra på en tank?
har inte riktigt våga köra slut på tanken då jag inte har lust att få slut på bensin när jag är ute på vägarna. men kommer väll ungefär kanske 10 mil på 3-4 liter?
Men eftersom jag inte har trimmat eller liknande så borde jag väll kunna köra med original fjädrarna?
Jodå, det kan du göra men om mopeden är helt original tror jag inte att något är fel på din moped...