Hej, har just fått hem min 70cc Metrakit och hade tänkt köra med orginalrör och beställa en 21mm dellorto black edition förgasare med ett insugskit med race reeds, Kopplingskit Racing och förstärkt från Metrakit, Lägger länkarna i detta inlägg lite längre ner.
Men min fråga till er, Blir det bra eller måste ja ändra på något? Duger det med orginalrör för jag är ute efter bottenvrid och vilken drevning tror ni funkar bäst? Och vilket munstycke tror ni blir bra? passar allt rakt på?
Btw, mopeden är en MH Furia -02 allt orginal förutom annan drevning,sportluftfilter och större munstycke.
Jag vet inte men jag hoppas du menar urpluggat originalrör i alla fall Dock skulle jag nog ha lagt pengarna på ett bättre rör i stället för 21mm förgasare (beror dock lite på vad du har för storlek original). Om originalröret ger bottenvrid vet jag inte men du har bättre bottenvrid med ett lågvarvigt rör
filip min koppling är sopslut så måste byta oavsett men kan du kanske länka ett bättre kopplingskit då om det finns nåt bättre? men vill helst inte stiga i kostnaden så mycket men finns det så får ja väl köpa det för ekonomin är inte sådär dålig precis, har ca 15k kvar efter att ja bara betalat cyllinderkittet men vill även ha kvar ganska bra med pengar till annat också. så har väl kanske budget på max 6k inklusive cylinderkittet.
okka skrev:filip min koppling är sopslut så måste byta oavsett men kan du kanske länka ett bättre kopplingskit då om det finns nåt bättre? men vill helst inte stiga i kostnaden så mycket men finns det så får ja väl köpa det för ekonomin är inte sådär dålig precis, har ca 15k kvar efter att ja bara betalat cyllinderkittet men vill även ha kvar ganska bra med pengar till annat också. så har väl kanske budget på max 6k inklusive cylinderkittet.
Jepp, tror de kommer funka riktigt bra känner en som körde airsal 70cc till ett urpluggat orginalrör och den gick jävligt fint. Men när du har cash så tycker jag att du ska ta och köpa ett nytt eller begangnat trimrör sen
@Sebbe-tuning kan du motivera varför? För ju större förgasare ju mindre risk att den ska skära med stort munstycke, Men vad ska jag ha för storlek i munstycke på min orginal förgasare då? dellorto 12mm
okka skrev:@Sebbe-tuning kan du motivera varför? För ju större förgasare ju mindre risk att den ska skära med stort munstycke, Men vad ska jag ha för storlek i munstycke på min orginal förgasare då? dellorto 12mm
Skär med för stort munstycke? Det är i princip omöjligt att nypa en hoj P.G.A för stort munstycke.