okej tack som fan:DHampu skrev:För stort munstycke. När den är kall behöver den mera bensin = går bättre och sen när den blivit varm så behöver den mindre = går dåligt. Hade samma problem med strl 92 på min slider.
Vänta, va? Hur kan den börja accelerera när den är vid 30-40km/h..? Du kan knappast använda acceleration som vad det egentligen är... Förklara vad du menar bättre.Twixness skrev:Har nu testat 90 och 88 men inget av dem gör så den går bättre..
dock går den inte sämre när den blir varm utan accet kommer vid runt 30-40km/h varför?
från 0-20 så drar den inget asså går riktigt segt sen vid 20-40 går den lite bättre men inget specielt krut i skiten om du förstår vad jag menar:p sen vid 40- 70 drar den riktigt bra och man känner att den varvar upp osv:)Hampu skrev:Vänta, va? Hur kan den börja accelerera när den är vid 30-40km/h..? Du kan knappast använda acceleration som vad det egentligen är... Förklara vad du menar bättre.Twixness skrev:Har nu testat 90 och 88 men inget av dem gör så den går bättre..
dock går den inte sämre när den blir varm utan accet kommer vid runt 30-40km/h varför?
Är det såhära? Lyssna nogaTwixness skrev:från 0-20 så drar den inget asså går riktigt segt sen vid 20-40 går den lite bättre men inget specielt krut i skiten om du förstår vad jag menar:p sen vid 40- 70 drar den riktigt bra och man känner att den varvar upp osv:)Hampu skrev:Vänta, va? Hur kan den börja accelerera när den är vid 30-40km/h..? Du kan knappast använda acceleration som vad det egentligen är... Förklara vad du menar bättre.Twixness skrev:Har nu testat 90 och 88 men inget av dem gör så den går bättre..
dock går den inte sämre när den blir varm utan accet kommer vid runt 30-40km/h varför?
Edit: 0-20 så vill den inte varva upp
det där problemet har jag på min sliderHampu skrev:Är det såhära? Lyssna nogaTwixness skrev:från 0-20 så drar den inget asså går riktigt segt sen vid 20-40 går den lite bättre men inget specielt krut i skiten om du förstår vad jag menar:p sen vid 40- 70 drar den riktigt bra och man känner att den varvar upp osv:)Hampu skrev:Vänta, va? Hur kan den börja accelerera när den är vid 30-40km/h..? Du kan knappast använda acceleration som vad det egentligen är... Förklara vad du menar bättre.
Edit: 0-20 så vill den inte varva upp
https://www.youtube.com/watch?v=ZGfAN_c2A5o
ja fast det som låter från 0-2 sec in i klippet varar från 0-20km/h asså att den typ inte vill varvaHampu skrev:Är det såhära? Lyssna nogaTwixness skrev:från 0-20 så drar den inget asså går riktigt segt sen vid 20-40 går den lite bättre men inget specielt krut i skiten om du förstår vad jag menar:p sen vid 40- 70 drar den riktigt bra och man känner att den varvar upp osv:)Hampu skrev:Vänta, va? Hur kan den börja accelerera när den är vid 30-40km/h..? Du kan knappast använda acceleration som vad det egentligen är... Förklara vad du menar bättre.
Edit: 0-20 så vill den inte varva upp
https://www.youtube.com/watch?v=ZGfAN_c2A5o
Skruva på luftskruven och tomgångsskruven! Det var vad jag gjorde för att fixa till detTwixness skrev:ja fast det som låter från 0-2 sec in i klippet varar från 0-20km/h asså att den typ inte vill varvaHampu skrev:Är det såhära? Lyssna nogaTwixness skrev: från 0-20 så drar den inget asså går riktigt segt sen vid 20-40 går den lite bättre men inget specielt krut i skiten om du förstår vad jag menar:p sen vid 40- 70 drar den riktigt bra och man känner att den varvar upp osv:)
Edit: 0-20 så vill den inte varva upp
https://www.youtube.com/watch?v=ZGfAN_c2A5o
har testat skruva 1 varv i taget från helt inne till den knappt går att köra och har den där det känns bäst men ändå så vill den inte varva ut:/Hampu skrev:Skruva på luftskruven och tomgångsskruven! Det var vad jag gjorde för att fixa till detTwixness skrev:ja fast det som låter från 0-2 sec in i klippet varar från 0-20km/h asså att den typ inte vill varva
1 varv i taget..? När jag fixade så skruvade jag 1/8 åt gången först och sen när den gick som bäst så skruvade jag så lite som möjligt för varje gång (mindre än en mm typ..)Twixness skrev:har testat skruva 1 varv i taget från helt inne till den knappt går att köra och har den där det känns bäst men ändå så vill den inte varva ut:/Hampu skrev:Skruva på luftskruven och tomgångsskruven! Det var vad jag gjorde för att fixa till detTwixness skrev: ja fast det som låter från 0-2 sec in i klippet varar från 0-20km/h asså att den typ inte vill varva
Vad jag själv tror det kan vara är att min tryck-fjäder är för mjuk för när den är kall går den hyfsat bra men såfort man kört ett tag så blir accet segare och den går saktare i uppförsbackar.. kan det vara tryck-fjädern?
Edit: såg detta när jag sökte om mjuk tryckfjäder:
Mjuk tryckfjäder
En för mjuk tryckfjäder har negativ inverkan på gasresponsen!
Som exempel du ligger och kör i hög hastighet och bromsar ned till låg hastighet.
Sedan när du försöker accellera så händer det nästan ingenting!
Detta kan bero på att din tryckfjäder är för mjuk och inte orkar trycka ut kopplingen.
Vad som då händer är att du kör med för "hög växel".
Kan det vara så?