Hampu skrev:swagsta skrev:Hampu skrev:Varför inte köra med samma tyngd som innan..?
Samma tyngd som innan, menar du 4,5gr? Tycker det är så segt i början, några meter innan den drar iväg. Men antar att jag kör på lättare då, kanske 3,8gr, blir nog bra!

Blir det typ BRAaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP när du drar på från 0 till 100% av gasrullen? Isåfall gissar jag på att du inte skruvat på luftskruven och tomgångsskruven efter du satt på effektröret? Ifall det låter lite såhära typ:
https://www.youtube.com/watch?v=ZGfAN_c2A5o
Nej, den låter lite mer som att den varvar sönder. Och avgasröret låter högt, inget sånt där BRRaaaaPP sak, den drar till nå jävulst sen sticker den iväg efter några meter. Sen sölas den in, sen får jag ej upp i axx igen(runt 30-40km/h). Om jag har tur, kan jag få den upp mot 60km/h och då kan jag bara släppa gasen och gasa igen så känner man axxet riiiiktigt bra, då rycker den till och drar iväg. Sen om jag saktar in, så sölas den ner och då är den slö och kommer knappt över 40km/h.
Men det är pga tryck/kopplingsfjädrar, men vikterna. Vilka v-vikter skulle passa bäst? Vill helst ha så bra axx som möjligt, men inte för lätta vikter så den varvar sönder. Är lite okunnig, ursäkta mig för det.