för litet munstycke?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
DS
Svårstartad skrothög

för litet munstycke?

Inlägg av DS »

När jag har mitt Hebo rör på moppen så går den skumt på höga varv, den rycker typ. Men när jag kör med original röret går den klockrent dock långsammare, men det är samma färg på stiftet med båda rören (ljusbrunt/rostbrunt). Har provat bytt stift och det funkar ett tag men sen blir det likadant igen.
Vad beror det på?

Daniel
k3m3rz
Elmoped

Inlägg av k3m3rz »

Ett enkelt tips hur man vet att den är för snålt ställd är att choka den när du kör/pressar ur motorn! Går den bättre när du chokar, aa din motor får för lite bensin!

Motorn bör bara gå bättre på högre varv när du chokar!
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Stiftet är inte att lita på varje gång. Gå upp 10 storlekar och arbeta ned tills mopeden går bra.
DS
Svårstartad skrothög

Inlägg av DS »

Har gjort moppen helt original nu och den rycker lite fortfarande, så det är inte munstycket. Den gjorde 76 km/h innan den började rycka och nu gör den 65. Det är vid full gas den börjar "rycka". Ingen som har någon idé vad det kan vara? :roll:
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

DS skrev:Har gjort moppen helt original nu och den rycker lite fortfarande, så det är inte munstycket. Den gjorde 76 km/h innan den började rycka och nu gör den 65. Det är vid full gas den börjar "rycka". Ingen som har någon idé vad det kan vara? :roll:
Är det när du drar från noll till hundra på gasrullen eller rycker det hela tiden när du kör fullgas? Alltså inte bara i början.
seXsson
Elmoped

Re: för litet munstycke?

Inlägg av seXsson »

DS skrev:När jag har mitt Hebo rör på moppen så går den skumt på höga varv, den rycker typ. Men när jag kör med original röret går den klockrent dock långsammare, men det är samma färg på stiftet med båda rören (ljusbrunt/rostbrunt). Har provat bytt stift och det funkar ett tag men sen blir det likadant igen.
Vad beror det på?

Daniel
Fick du till det? har nämligen samma problem som dig. dock kör jag med 70cc 19mm förgasare samt effektrör. men när jag kör i full gas så rycker den
Hampu
Avstängd

Re: för litet munstycke?

Inlägg av Hampu »

seXsson skrev:
DS skrev:När jag har mitt Hebo rör på moppen så går den skumt på höga varv, den rycker typ. Men när jag kör med original röret går den klockrent dock långsammare, men det är samma färg på stiftet med båda rören (ljusbrunt/rostbrunt). Har provat bytt stift och det funkar ett tag men sen blir det likadant igen.
Vad beror det på?

Daniel
Fick du till det? har nämligen samma problem som dig. dock kör jag med 70cc 19mm förgasare samt effektrör. men när jag kör i full gas så rycker den
Ni har inte en strypt cdi då..?
DS
Svårstartad skrothög

Inlägg av DS »

Har ostrypt cdi. Men den går bra ända upp till ca 60 sen börjar den rycka och låta konstigt... :roll:
Skriv svar