Moppen sprängs typ!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Melker2824
Elmoped

Moppen sprängs typ!

Inlägg av Melker2824 »

Jag har just stoppat på mitt yasuni r på min slider och innan hade jag org rör med 5g vikter, nu när jag stoppat på yasuni röret märkte jag att den höll på att varva sönder (om det nu är det som låter) stoppade i tyngsta vikter 6,5 och den varvar fortfarande väldigt mycket,

Då började jag Fundera om det är remmen som slirar, hur låter det när den gör det?

Och nå tips för att få det att sluta?
Slider -00.

Det är inte lätt när det är svårt.
Hampu
Avstängd

Re: Moppen sprängs typ!

Inlägg av Hampu »

Melker2824 skrev:Jag har just stoppat på mitt yasuni r på min slider och innan hade jag org rör med 5g vikter, nu när jag stoppat på yasuni röret märkte jag att den höll på att varva sönder (om det nu är det som låter) stoppade i tyngsta vikter 6,5 och den varvar fortfarande väldigt mycket,

Då började jag Fundera om det är remmen som slirar, hur låter det när den gör det?

När remmen slirar så tjuter det väl? Iallafall så ska inte remmen slira och är det inte smartare att lägga i lättare vikter än tyngre när du lägger på ett effektrör..? 6,5 är ju original...
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Har du bytt munstycke..?
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Remmen slirar. Kopplingen slirar. Något som blivit felmonterat då du satt samman variator?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Melker2824
Elmoped

Re: Moppen sprängs typ!

Inlägg av Melker2824 »

Hampu skrev:
Melker2824 skrev:Jag har just stoppat på mitt yasuni r på min slider och innan hade jag org rör med 5g vikter, nu när jag stoppat på yasuni röret märkte jag att den höll på att varva sönder (om det nu är det som låter) stoppade i tyngsta vikter 6,5 och den varvar fortfarande väldigt mycket,

När remmen slirar så tjuter det väl? Iallafall så ska inte remmen slira och är det inte smartare att lägga i lättare vikter än tyngre när du lägger på ett effektrör..? 6,5 är ju original...
Men det vart ju bättre när jag stoppa i tyngre med originalröret?
Slider -00.

Melker2824
Elmoped

Inlägg av Melker2824 »

runners skrev:Remmen slirar. Kopplingen slirar. Något som blivit felmonterat då du satt samman variator?
Tror inte det, hur gör man så att kopplingen och remmen inte slirar? Jag har dock väldigt mjuk tryckfjäder
Slider -00.

Skriv svar