har en Yamaha slider som jag körde med ett urpluggat orginal rör, hade ett bra respons på gasen och moppen drog iväg direkt. köpte ett ZX rör av kompisen och satte på!! nu är responsen inte alls bra jämfört med innan. mitt tändstift är obey brunt så de skall ju vara bra. kör med orginalvikterna ( 6,5 g )
Vad kan detta bero på. Hur skal jag lösa det, tack så mycket!!
dannekarlsson skrev:har en Yamaha slider som jag körde med ett urpluggat orginal rör, hade ett bra respons på gasen och moppen drog iväg direkt. köpte ett ZX rör av kompisen och satte på!! nu är responsen inte alls bra jämfört med innan. mitt tändstift är obey brunt så de skall ju vara bra. kör med orginalvikterna ( 6,5 g )
Vad kan detta bero på. Hur skal jag lösa det, tack så mycket!!
Blir det så att den drar lite i början någon meter och sen tar det stopp sen drar den på som satan?
dannekarlsson skrev:har en Yamaha slider som jag körde med ett urpluggat orginal rör, hade ett bra respons på gasen och moppen drog iväg direkt. köpte ett ZX rör av kompisen och satte på!! nu är responsen inte alls bra jämfört med innan. mitt tändstift är obey brunt så de skall ju vara bra. kör med orginalvikterna ( 6,5 g )
Vad kan detta bero på. Hur skal jag lösa det, tack så mycket!!
Blir det så att den drar lite i början någon meter och sen tar det stopp sen drar den på som satan?
ibland händer det så men oftast så tar åker den fram i typ 2 km/h o böar lite typ, efter ungefär 3 sekunder så drar den iväg! riktigt jobbigt eftersom att det verkligen går ej att stunta med!
dannekarlsson skrev:har en Yamaha slider som jag körde med ett urpluggat orginal rör, hade ett bra respons på gasen och moppen drog iväg direkt. köpte ett ZX rör av kompisen och satte på!! nu är responsen inte alls bra jämfört med innan. mitt tändstift är obey brunt så de skall ju vara bra. kör med orginalvikterna ( 6,5 g )
Vad kan detta bero på. Hur skal jag lösa det, tack så mycket!!
Blir det så att den drar lite i början någon meter och sen tar det stopp sen drar den på som satan?
ibland händer det så men oftast så tar åker den fram i typ 2 km/h o böar lite typ, efter ungefär 3 sekunder så drar den iväg! riktigt jobbigt eftersom att det verkligen går ej att stunta med!
Du måste skruva på luftskruven och tomgångsskruven...
Hampu skrev:
Blir det så att den drar lite i början någon meter och sen tar det stopp sen drar den på som satan?
ibland händer det så men oftast så tar åker den fram i typ 2 km/h o böar lite typ, efter ungefär 3 sekunder så drar den iväg! riktigt jobbigt eftersom att det verkligen går ej att stunta med!
Du måste skruva på
luftskruven och tomgångsskruven...
dannekarlsson skrev:
ibland händer det så men oftast så tar åker den fram i typ 2 km/h o böar lite typ, efter ungefär 3 sekunder så drar den iväg! riktigt jobbigt eftersom att det verkligen går ej att stunta med!
Du måste skruva på
luftskruven och tomgångsskruven...
Säker?? tack så mycket!
Jag behövde det när jag satt på effektrör på min Slider pga den dära accelerationen och ja, det krävs för att ställa in en förgasare så den går bra..
Håller med Lennart om att sätta i lättare vikter är något du bör göra, skulle sagt 4,5g och kopplingsfjädrar behöver du inte byta men det är väl bäst. Själv har jag blandat 5,5 och 4,3g vikter och original kopplingsfjädrar på min Slider med zx-r. Inga problem med att köra bakhjul =)