Derbi predator

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Scribbz
Elmoped

Derbi predator

Inlägg av Scribbz »

Tjena! Köpte nyss en Derbi predator 30 moppe, men jag har ett problem som någon kanske skulle kunna klura ut. Den startar på första kicken, jag kör kanske i 5 min, den dör och går sedan inte att starta men om man väntar ett litet tag startar den på första igen?

Tack på förhand
//Scribbz
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög

Re: Derbi predator

Inlägg av Sammaboss »

Scribbz skrev:Tjena! Köpte nyss en Derbi predator 30 moppe, men jag har ett problem som någon kanske skulle kunna klura ut. Den startar på första kicken, jag kör kanske i 5 min, den dör och går sedan inte att starta men om man väntar ett litet tag startar den på första igen?

Tack på förhand
//Scribbz
Har du chocken i medans motorn är varm? Då kan den bli sur. Går 👍👊den bra annars o blödrar eller bööar inte?
Scribbz
Elmoped

Inlägg av Scribbz »

Jag tror att det är elchok så den kanske håller på och spökar men vad kan man göra åt den? Den hade stått still ett tag innan jag först startade den, då blöddrade den vid full gas men intelängre
adamskur
Elmoped

Inlägg av adamskur »

det kan vara stopp i bränslefiltret eller nålventilen i förgasaren, så att bensinen tar slut efter en stund
mulle meck har lärt mig allt jag vet

fordon: sym orbit 1
jawa 210 trasig koppling
Scribbz
Elmoped

Inlägg av Scribbz »

adamskur skrev:det kan vara stopp i bränslefiltret eller nålventilen i förgasaren, så att bensinen tar slut efter en stund
Tack för tipset, ska kolla
Scribbz
Elmoped

Inlägg av Scribbz »

Kan tändspolen ha något att göra med att den investerar efter den dör?
Skriv svar