trimma en keeway

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Flaxplax
Elmoped

trimma en keeway

Inlägg av Flaxplax »

tjeena :) har en keeway ry8 2-takt (kina skit) som jag har tänkt att trimma billigt. jag vill dock inte att den ska låta så att alla grannar hör mig när jag kör förbi under kvällstid. när jag köpte den sa glädjemätarn 60 sen drog jag V-ringen och den säger fortfarande 60 men den varvar mindre, låter bättre och axxar lite bättre. har tänkt att byta vikter men har hört att den får segare toppfart och axxar mer. men skulle behöva bättre axx för det tar hundra år att nå toppfarten. :oops:
vad kan man göra mer som är skonsamt för plånboken? :D
Användarens profilbild
användarnamn.
Elmoped

Inlägg av användarnamn. »

plugga ur röret så blir det mycket bättre axx
Bild
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Rätt vikter ger bäst axx och toppfart.
Testa att gå ned några gram i vikter.
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Flaxplax
Elmoped

Inlägg av Flaxplax »

ska gå ner till 4.5 gram har jag tänkt och så har jag nyss beställlt en ostrypt variatorhylsa och har hört att det låter mer när man pluggar ur röret och jag vill inte att den ska låta för mycket för då kommer den blåa snubben fram och söger aja baja :roll:
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Flaxplax skrev:ska gå ner till 4.5 gram har jag tänkt och så har jag nyss beställlt en ostrypt variatorhylsa och har hört att det låter mer när man pluggar ur röret och jag vill inte att den ska låta för mycket för då kommer den blåa snubben fram och söger aja baja :roll:
Urpluggat låter inte mycket mera än original...
Flaxplax
Elmoped

Inlägg av Flaxplax »

drog pluggen förrut idag nu låter den som en racer :) (hehe) den fick bättre axx och gick lite fortare typ 5-7 km. Vad kan man göra mer?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Flaxplax skrev:drog pluggen förrut idag nu låter den som en racer :) (hehe) den fick bättre axx och gick lite fortare typ 5-7 km. Vad kan man göra mer?
Byta munstycke..?
Flaxplax
Elmoped

Inlägg av Flaxplax »

hur många strl större tror du jag behöver ska nog köpa ett set med flera storlekar :D
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Flaxplax skrev:hur många strl större tror du jag behöver ska nog köpa ett set med flera storlekar :D
Gå upp 10 sen går du ned tills den går bra.
Skriv svar