Alltid när man åker med några polare som inte kör trimmat så klagar dom alltid att det låter så jävla mycket när man gasar på.
Tycker dock själv min låter rätt mycket, men inget jag riktigt stör mig på.
Men tänkte om man kanske kan dra ner lite på ljudet, men ändå inte minska effekten.
Hur ska jag göra detta?
Setup:
70cc polini sport
21mm förgasare delorto
polini sportluftfilter
Leo Vince ZX rör
Hebo koppling
osv. osv.
Tack på förhand
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Enklast är att helt enkelt använda sunt förnuft. Lyssna på moppen, avgör var det låter mest, åtgärda det. Repetera. Låter det mest från ljuddämparen kan den t.ex. behöva stoppas om med frisk ull, låter det mest från en läcka vid cylindern behöver den tätas, låter det mest från luftfiltret behövs något annat som både filtrerar och dämpar ljud - t.ex. en originalluftburk.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
HaZ skrev:
Kan luftburk leverera tillräckligt med luft för min setup då?
Och hur menar du med tätar?
Det tror jag, så länge du drar strypningen i burken, och kanske borrar några extrahål.
Jag menar så avgasröret tätar mellan krök och cylinderns avgasfläns. Läcker det där, kommer ljudet ut där!
Jag tror att min läcker där. Hur kan man fixa det? Har AM6 motor om det spelar nån roll.
Kanske köpa packning eller tillverka egen med värmebeständigt silikon? Sen låter den självklart mer med sportluft än luftburk, det märkte jag direkt och bytte tillbaka till luftburk då jag kände att det var ovärt med alt oväsen
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^