tjena
igår när jag skulle byta tryckfjäder till 30% istället för att ha 5% som min moppe slirade med, så fungerade inte el-starten (asså den försöker inte starta motorn, asså den klickar bara sen händer ingenting). Jag tänkte "WTF" men sen så tänkte jag att jag kan testa kicka istället.
När jag kickade så startade den, men sen när jag skulle åka iväg så typ blöddra moppen lite och typ hackade när den åkte, typ som om den misstände som fan.
Jag testar att gasa mer och axxa lite, moppen går bra och axxar i 2-3 sek sen så smäller det och moppen stängs av.
Jag blev asrädd och tänkte först om cylindern hade pajat/skurit. Jag testar kicka och känner att kicken inte fastnar och moppen gick igång igen på 1:a kicken, men dog typ 2 sek efter. Jag rullar hem moppen, kickar och den startar men stängs av igen, samma sak om jag gasar lite. På tomgången låter det som den tänder väldigt olika.
Jag bytte tillbaks till gamla tryckfjädern igen, elstarten började fungera men moppen dör fortfarande. Vad kan felet vara? :O
Jag kan tillägga att jag EJ kör med det rekommenderade tändstiftet utan med ett kallare, så jag tänkte köpa den rekommenderade o testa, men tror ni det kommer göra någon skillnad?