Tex. Ktm, Honda osv. har ju inte heller gjort mopeder
Visst, HM Cre finns ju men det är ju en honda 125:a som är ombyggd till 50cc av ett annat företag. Ktm hade ju gjort motorn på dem äldre betorna men inte så mycket mer än så
Shark Monster skrev:Varför skulle dem göra mopeder?
Visst, HM Cre finns ju men det är ju en honda 125:a som är ombyggd till 50cc av ett annat företag. Ktm hade ju gjort motorn på dem äldre betorna men inte så mycket mer än så
honda har ju gjort mt5 och hm derapage, yamaha och suzuki har också gjort mopeder
Shark Monster skrev:Varför skulle dem göra mopeder?
Haha... Killen som vet...
Honda har gjort mb/mt50. Honda Zoomer. Honda hobbit. och nån mer modell..
Ktm har gjort en modell som heter ktm foxi med en sachs 505 motor.
Snälla uttryck dig inte när du inte vet ett skvatt!
Faktiskt så börjar Kawasaki vara lite ensamma på den sidan. Så gott som bara Yamaha som göret mer, HM är Hondas spanska avdelning så det kan nog räknas som Honda, och dom gör iaf 2 50cc:are. Yamaha är ju rätt självklara, men KTM, Honda och Suzuki är väl de enda som gjort egna motorer? Inte så insatt i gamla moppar. RK6, Monkey, PV och MT5. Allt annat är väl Minarelli?
Edit: Någon väldigt kunnig person tycker att Liggande vattenkylda skotermotorn AM6 finns på Beta och Rieju mfl.
"Bland Minarellis motormodeller finns luftkylda och vattenkylda liggande skotermotorer som Minarelli AM6 som har en slagvolym på 49,7 cc och används av Beta, Yamaha, Rieju, Motorhispania m.fl."
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!