Yamaha slider, förgasar problem?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
dannekarlsson
Elmoped

Yamaha slider, förgasar problem?

Inlägg av dannekarlsson »

tjena har köpt mig et zx och satte på, satte även på 88 munstycke och gula kopplingsfjädrar. mitt promblem är att med 88 munstycket så drar den iväg lite sent man måste vänta i typ 3 sekunder. sen när man kommer up till ungefär 15 km/h så dör den nästan pågrund av för lite bensin. ( tror jag )
den går dock bra när man maxar den.

kollade runt lite på forumet och tänkte att jag kanske hade för litet munstycke på. satte då på 92 munstycke. den sticker iväg fortfarande efter typ 3 sek men på dem 3 seken så böar den istället.

kan de vara fel vikter jag har på eftersom att den inte sticker iväg direkt utan att man fåår vånta i tre sekunder innan?? tacksam för svar!
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Kör 4,5g vikter och testa med munstycke strl 90 ifall den gick dåligt med 92? Du kommer nog även få pillra med tomgång/luftskruven för att den ska gå och accelerera bra.
dannekarlsson
Elmoped

Hampu skrev:Kör 4,5g vikter och testa med munstycke strl 90 ifall den gick dåligt med 92? Du kommer nog även få pillra med tomgång/luftskruven för att den ska gå och accelerera bra.
hmm aa okej, vet dock inte vart tomgång och lufskruven sitter. kan någon skicka en bild eller något som visar de! tack !
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Ifall du tar en titt på främre delen av förgasaren (pekar mot framhjulet) så ser du en skruv som sitter mitt på förgasaren och till höger (närmare luftfiltret) så sitter en liten skruv som är lite mera innuti förgasaren.

Den som är mitt på förgasaren brukar vara tomgång medans den vid luftfiltret är luftskruven (?)

http://i897.photobucket.com/albums/ac17 ... Bild02.jpg
nr 3 är luft och 7 är tomgång.
dannekarlsson
Elmoped

Hampu skrev:Ifall du tar en titt på främre delen av förgasaren (pekar mot framhjulet) så ser du en skruv som sitter mitt på förgasaren och till höger (närmare luftfiltret) så sitter en liten skruv som är lite mera innuti förgasaren.

Den som är mitt på förgasaren brukar vara tomgång medans den vid luftfiltret är luftskruven (?)

Okej tack så mycket. hur skall jag gå till väga för att ställa in luftskruven och tomgångsskruven, ska man skruva innåt eller utåt. medans moppen är igång eller avstängd ? tacck
dannekarlsson
Elmoped

Hampu skrev:Ifall du tar en titt på främre delen av förgasaren (pekar mot framhjulet) så ser du en skruv som sitter mitt på förgasaren och till höger (närmare luftfiltret) så sitter en liten skruv som är lite mera innuti förgasaren.

Okej tack så mycket. hur skall jag gå till väga för att ställa in luftskruven och tomgångsskruven, ska man skruva innåt eller utåt. medans moppen är igång eller avstängd ? tacck
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

dannekarlsson skrev:

Luftskruven är rätt inställd när den varvar så mycket som möjligt på 1/8 gas och tomgången vet jag inte riktigt. Själv testade jag mig fram lite bara innan jag tyckte den gick bra.
Skriv svar