Borttagen

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
johank17
Elmoped

Borttagen

Inlägg av johank17 »

borttagen
Senast redigerad av johank17 den 10 juli 2024, 22:43, redigerad totalt 2 gång.
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Bestyckad förgasaren efter cylinderbyte..?
k3m3rz
Elmoped

Inlägg av k3m3rz »

Jag har en 17.5mm förgasare på min gilera smt 06!
Den går skitbra och är väldigt pigg!
Jag har en airsal 49cc sport
Totalt urpluggad
Orignal avgasrör men inga strypningar och inget blindrör
Större drev fram (13kugg)
Min ger 75 oavsett om jag åker själv eller har en polare bakpå! Varvar över oavsett och framhjulet lättar ofta på 1an och 2ans växel!

Så ta bort alla pluggar på moppen, luftburk, förgasare, avgasrör och byt till en 17.5mm förgasare så ska du se att orken finns! :)
johank17
Elmoped

Inlägg av johank17 »

k3m3rz skrev:Jag har en 17.5mm förgasare på min gilera smt 06!
Den går skitbra och är väldigt pigg!
Jag har en airsal 49cc sport
Totalt urpluggad
Orignal avgasrör men inga strypningar och inget blindrör
Större drev fram (13kugg)
Min ger 75 oavsett om jag åker själv eller har en polare bakpå! Varvar över oavsett och framhjulet lättar ofta på 1an och 2ans växel!

Så ta bort alla pluggar på moppen, luftburk, förgasare, avgasrör och byt till en 17.5mm förgasare så ska du se att orken finns! :)
Tack jag ska prova detta. men han som hade den innan hade inte skruvat åt tännplattan så den funkar inte mer. har beställt ny.

Tack för svaret!
Användarens profilbild
ts_jonte
Elmoped

Inlägg av ts_jonte »

Vad har den för färger? Grön ram och vita kåpor? Isåfall är det morini motorn denna motorn är bland de bästa och starkaste när du pluggar ur dem. Sen kan dom ju ha bytt motor till Derbi motorn och dom är ju rätt slöa original... Ta gärna kort på motorn det skulle umderlätta en hel del:)
johank17
Elmoped

Inlägg av johank17 »

ts_jonte skrev:Vad har den för färger? Grön ram och vita kåpor? Isåfall är det morini motorn denna motorn är bland de bästa och starkaste när du pluggar ur dem. Sen kan dom ju ha bytt motor till Derbi motorn och dom är ju rätt slöa original... Ta gärna kort på motorn det skulle umderlätta en hel del:)

har vart ute o fotat lite ;). Det är blå ram och vita kåpor. :) tror inte att han som hade den innan bytte motor. för han var inte så hänt. han viste inte ens hur man sätter dit slangen från motorpumpen :P haha.;)

Tack för svaret
Skriv svar