Ska ge mig in på att bygga en hyper! Så har gjort en lista och tänkte se om jag har glömt något man behöver!
Om det är något jag glömt/kan ha bättre, kommentera isåfall! Men den skulle väl gå riktigt bra med detta? Ni får ta att zooma in då jag inte fick en större bild!!
Filsi skrev:Ser bra ut, den kommer nog gå riktigt fort kanske 130+ beror på hur du ställer in allt.
Kommer förmodligen också bygga en hyper eller något roligt snart och den ska toppa snabbare än mitt fordon jag har h då ska de vara över 140!
Beror på utväxlingen...
Ont: Jag anser att du bör lämna in cylindern på flödesoptimering då R/T 95 (vad jag hört) inte är optimerad som R/T 70. Det finns lite mer att göra på 95ccn. Då är det om du vill ha ut de lilla extra ur den bara, inget måste!
Tycker förövrigt att du kanske ska överväga en annan cylinder? Du får inte tävla med 95 kubik. Endast på inhyrd go-cart bana/inhängnat område. Men ej på sprinten. Där gäller 50 klass, 70 klass, 80 klass och upp till 90 <- (rätta mig om jag har fel om den sista klassen) Men i Sverige har vi inte större än MAX 90cc i promod.
Klass ProMod
Mopeden skall ha ett ursprung som någon form av 50cc moped. Ursprungsland och årsmodell är oviktigt. Motorerna får modifieras fritt och den enda gällande regeln är att cylindervolymen inte överstiger 50cc för klass ProMod 50, 70cc för klass 70 och 90cc för klass ProMod 90. Alla typer av rammodifieringar tillåts, den totala längden på mopeden får dock ej överstiga 2400mm räknat i mopedens totala längd, alltså från hjulända till hjulända. OBS ej räknat på axelavståndet! Wheeliebars skall ej beröra marken då mopeden står stilla, detta för att ej räknas in i totallängden.
tyvärr kunde jag ej redigera mitt förra inlägg via mobilen.
Där är dom riktiga reglerna, taget direkt ifrån 2takts hemsida. Detta är nog däremot endast Stockholms reglemente men du bör nog rätta dig efter den vid tävlingsbruk.