Peugeot svårstartad kall

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Mille!
Elmoped

Peugeot svårstartad kall

Inlägg av Mille! »

Har en Peugeot vivacity -06 som är svårstartad kall men går bra och startar lätt varm. Blir inte klok på det...startar med startgas men behöver stå på tomgång en liten stund innan den går rent. Håller jag för luftinsuget kan det hjälpa, men inte alltid. Tändstiftet blir inte särskilt blött, mest brunt i färgen.

Har gjort nedanstående åtgärder:

Nytt tändstift - bra gnista
Nytt luftfilter
Ny vaccum-slang mellan insug-vaccumkran
Plockat isär, rengjort förgasare
Bytt membran inkl reeds + packningar
Skruvat på luftskruv, tomgångsskruv på förgasare

Har mätt kompressionen men resultatet säger mig inget, är det normalt? Fick värdet 5,5 kPa x 100 , eller 80 psi

Någon som har en ide' om vad göra härnäst ?

Mopeden har bara gått ca 350mil...

Tacksam för hjälp.
Senast redigerad av Mille! den 14 juni 2014, 12:54, redigerad totalt 1 gånger.
Mille!
Elmoped

Inlägg av Mille! »

Glömde nämna att jag även kontrollmätt automatchoken med ohmmeter samt kollat så stiftet på den går ut när man matar den med 12v.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Det är svårt att exakt peka på vad felet kan vara. Men när din motor är kall så drar motorn mera bensin än när den är varm. Det är därför det finns choke som i bland kan vara automatisk. Problemet kan ringas in på din moped att ha med just detta att göra. Med andra ord får din motor för lite bensin när den är kall för att kunna starta. Anledningen kan vara flera och behöver inte ha med choken att göra. Men ska du leta efter problemet så ska du utgå från att motorn inte får tillräckligt med bensin när den är kall.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Skriv svar