Hej har en yamaha slider 09 som är helt original förutom att v-ringen är dragen.
Jag vill att moppen ska gå 60-70 och ha bra acc.
Byta vikter? Har tittat på 4,5 grams vikter men vilken storlek är det på slider? t.ex 15x12mm.
Du gör helt rätt i att byta till lättare vikter. Men jag vet inte vad originalvikterna är på din moppe. Men ofta är de för tunga i original för att tillverkaren ofta vill hålla ner bensinförbrukningen på mopederna de tillverkar.
Sedan för att få bättre förutsättningar kan du ta bort alla strypningar som finns på din cykel. Att behålla moppen i original och samt få bättre kraft att komma upp på bakan är svårt utan trim.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
erikwink skrev:Okej tack, hur fort går den mes 4,5 grams? Vill helst inte köpa trimrör mest för att set är dyrt men även för att det syns så väl och lever om.
Utan att du tar bort blindröret/köper effektrör kommer den förmodligen bara varva och gå skit med så lätta vikter.
Kan säga att jag kör med zx-r på min slider och har aldrig haft något problem med att poliser sett att den varit trimmad pga röret och ett lågvarvigt effektrör lever inte om mycket heller + att just zx-r har extra stor ljuddämpare.
slider behöver inte trim för bakhjulet. Min kompis är grymt bra på bakhjulet och han har övat i 2 veckor kanske, och den är helt original. Jag som kör crossmoppe lyckades få upp en slider första gången jag testa
Erkki skrev:slider behöver inte trim för bakhjulet. Min kompis är grymt bra på bakhjulet och han har övat i 2 veckor kanske, och den är helt original. Jag som kör crossmoppe lyckades få upp en slider första gången jag testa
Dock frågade han om trimtips inte om han behövde trim eller inte.
Självklart kan man köra vilken moppe som helst på bakhjulet.
erikwink skrev:Tro jag hittade cdi:n, en svart låda med en massa kablar som sitter bakom höger kraschpuck...[/img]
Tror det är en blackbox = en extern varvspärr som du kan ändra på själv så att när polisen provkör moppen så går den inte lika fort som i vanliga fall. Koppla bara bort den så är problemet löst... Eller att du hittar en knapp så du kan ta bort spärren bara...
erikwink skrev:Tro jag hittade cdi:n, en svart låda med en massa kablar som sitter bakom höger kraschpuck...[/img]
Tror det är en blackbox = en extern varvspärr som du kan ändra på själv så att när polisen provkör moppen så går den inte lika fort som i vanliga fall. Koppla bara bort den så är problemet löst... Eller att du hittar en knapp så du kan ta bort spärren bara...