Klyva DT50MX Pga nertappat kolvknaster

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Klyva DT50MX Pga nertappat kolvknaster

Inlägg av cod3mwf »

Tjena skulle byta cylinder igår till en gjutjärn men fick inte av kolvbulten så jag sket i det skulle sätta fast kolvknasterna då ramlar den ena ner å in i motorn jag tänkte aja den får väl ligga där tills imorgon men det jag inte tänkte på va att jag hade 1an i så när jag skuller rulla iväg den så har kolvknastet kilat fast sig i motoron kan ej kicka bakhjulet är låst på växel 1, 2, 3, "går att rulla men det bromsar som fan på 4an" ialafall jag vill klyva min motor å ta loss knastret men hur gör jag ? behöver jag nå specialverktyg ?
Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög

Inlägg av Westman15 »

Klyva motorn kräver ganska mycket arbete och ja du behöver lite olika verktyg, t.ex en speciell nyckel till svänghjulsmuttern.
Försök ta fram den med en magnet istället eller något annat finurligt.
Lycka till
Relativt kunnig, men ingen expert.
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

Westman15 skrev:Klyva motorn kräver ganska mycket arbete och ja du behöver lite olika verktyg, t.ex en speciell nyckel till svänghjulsmuttern.
Försök ta fram den med en magnet istället eller något annat finurligt.
Lycka till
mjo men nu är det ju så att som jag skrev så hade jag 1an i när jag skulle rulla iväg den så knastret sitter fast kilat jag tappade ner den typ precis mellan skinkorna på vevstaken om det är så dom heter
dudeetheLevelX
Elmoped

Inlägg av dudeetheLevelX »

har du testat att ha 1:an i och rulla den backlänges ? motorn och lådan borde ju snöra baklänges då och knastret borde losna :)
live to ride ! ride to live !
Skriv svar