Plugga igen Tecnigas E-NOX

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Ktmforarn
Elmoped

Plugga igen Tecnigas E-NOX

Inlägg av Ktmforarn »

Hej undrar om det är någon som vet om man kan plugga igen ett Tecnigas E-NOX och sedan regga moppen med det? :)
Ktmforarn
Elmoped

Inlägg av Ktmforarn »

Eller måste man ha en CE- märkning och grejer?
Användarens profilbild
EvoBeam
Elmoped

Inlägg av EvoBeam »

Vad jag vet så ska E-nox rören vara CE-märkt när man köper in det. Det ska också levereras med ett intyg för nybess. Är det urpluggat så ska det bara vara och täppa igen hålen lite med en bricka.

Men om du inte har intyget så kan jag tänka mig att det kan bli lite knepigt...
Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög

Inlägg av Westman15 »

Du kan få köpa min original plugg till e-NOX om du vill;)
Relativt kunnig, men ingen expert.
Ktmforarn
Elmoped

Inlägg av Ktmforarn »

EvoBeam skrev:Vad jag vet så ska E-nox rören vara CE-märkt när man köper in det. Det ska också levereras med ett intyg för nybess. Är det urpluggat så ska det bara vara och täppa igen hålen lite med en bricka.

Tydligen är E-NOX röret till cpi sm inte CE- märkt men E-NOX rören till b.la. Rieju är CE- märkt. Passar ett E-NOX rör från en Rieju till en cpi sm? :)
Användarens profilbild
EvoBeam
Elmoped

Inlägg av EvoBeam »

Ktmforarn skrev:
EvoBeam skrev:Vad jag vet så ska E-nox rören vara CE-märkt när man köper in det. Det ska också levereras med ett intyg för nybess. Är det urpluggat så ska det bara vara och täppa igen hålen lite med en bricka.

Tydligen är E-NOX röret till cpi sm inte CE- märkt men E-NOX rören till b.la. Rieju är CE- märkt. Passar ett E-NOX rör från en Rieju till en cpi sm? :)
Röret lär ju vara densamma fast anpassat till en annan modell bara. Så på den fronten lär du inte klara dig tror jag. Dessutom om du vill köra lagligt med röret på så måste moppen nybesiktas så att det står inskrivet i papperna.
Skriv svar