Precis som du säger är de riktigt bra moppar, men om du ska trimma bör du nog välja någon annan moppe då dessa är riktigt krångliga å hålla på med.Byse skrev:Ja kollat lite på en Neos och Honda nsc bägge med insprutning ,verkar ruggit fina. Men dom verkar svåra att få lite högre toppfart på
lite tips på vägen http://www.youtube.com/watch?v=42WXjFKy ... GLkgACA_fHByse skrev:Ja kollat lite på en Neos och Honda nsc bägge med insprutning ,verkar ruggit fina. Men dom verkar svåra att få lite högre toppfart på
Har testat en Zoomer och den är riktigt skön och enkel att köra men om du är 190 cm så borde du inte köpa en sån, då Zoomers är små.Byse skrev:Ja dom är grymma , men dom ser så små ut.Har nån provat en.
Om man ska pendla så är det stor moppe som gäller...tycker jag i alla fall. För närvarande kör jag Kymco Super 9 som är en stor moppe på nästan 110 kilo. Bra acc och lätt att få fart på, men dåligt utbud med trim-delar på marknaden. Visst finns det men det är inte så mycket att välja på till den.Byse skrev:Tackar tackar för alla tips,Gilera och Aprilia låter intressant , får läsa lite om dom tror jag. Är det nån som provat en Kymco agility city, den ska visst vara över 2 meter lång och ha 16 tum hjul.
runners skrev:Om man ska pendla så är det stor moppe som gäller...tycker jag i alla fall. För närvarande kör jag Kymco Super 9 som är en stor moppe på nästan 110 kilo. Bra acc och lätt att få fart på, men dåligt utbud med trim-delar på marknaden. Visst finns det men det är inte så mycket att välja på till den.Byse skrev:Tackar tackar för alla tips,Gilera och Aprilia låter intressant , får läsa lite om dom tror jag. Är det nån som provat en Kymco agility city, den ska visst vara över 2 meter lång och ha 16 tum hjul.
baheno skrev:runners skrev:Om man ska pendla så är det stor moppe som gäller...tycker jag i alla fall. För närvarande kör jag Kymco Super 9 som är en stor moppe på nästan 110 kilo. Bra acc och lätt att få fart på, men dåligt utbud med trim-delar på marknaden. Visst finns det men det är inte så mycket att välja på till den.Byse skrev:Tackar tackar för alla tips,Gilera och Aprilia låter intressant , får läsa lite om dom tror jag. Är det nån som provat en Kymco agility city, den ska visst vara över 2 meter lång och ha 16 tum hjul.
Vad har du för setup på den Super9a ?
Och vad får du för hastighet på den då?!
Har du erfarenhet av både 8an och 9an?! Skillnaderna är stora?
För oss som ligger över 90 pannor finns inga bra dämpare tyvärr,kolla på mc-dämpare.Byse skrev:Det blev en Honda vision 50,allt funkar kanon, går riktigt billigt. Håller fullgas alltid, jämt överallt och den drar 0.21 det tycker jag är ok. Det ända jag är riktigt besviken på är fjädringen,den är gjord för 50 kilosar.
En drd pro har inga problem för grabbar på 90kg+. Den har riktigt bra fjädring!Cobolt skrev:För oss som ligger över 90 pannor finns inga bra dämpare tyvärr,kolla på mc-dämpare.Byse skrev:Det blev en Honda vision 50,allt funkar kanon, går riktigt billigt. Håller fullgas alltid, jämt överallt och den drar 0.21 det tycker jag är ok. Det ända jag är riktigt besviken på är fjädringen,den är gjord för 50 kilosar.
Betydligt mycket starkare.