Nu behöver jag experthjälp från er!
Dottern har en speedfight 1 luftkyld.
Nu har jag bytt olja i slutväxeln, köpt helt ny koppling med kopplingshus och hela faderuttan, nya vikter, ny variatorrem men när den blir lite varm så kommer jag knappt uppför gatan här hemma!!? Tog bort strypningsbrickan i variatorn också. Står jag och torrvarvar med den på stödet så varvar den upp bra, men så fort det blir vikt på så blir den äckligt slö...vafan är felet!!??
Skulle gissa på att det 5 grammarna du har nu är nog lite för lätta att den bara varvar mer än va den rullar
Annars får du byta dig till hårdare kopplingsfjädrar så kopplingen greppar vid högre varvtal eller alternativt byta dig till lite tyngre vikter!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Det är därför den är trög, det går att köra med 1 kolvring men du förlorar kompression om jag har rätt nu.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Peppe L skrev:Jodå, men när kolven ser ut såhär...
Släng åt skogen, det där kan vara problemet dessutom kommer den att gå bättre med ny kolv
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”