Tja, idag blev jag beslagtagen på min urpluggade CPI SM och undrar hur man kan få tillbaks moppen fortare eller vad man ska säga på förhöret? Några tips?
Vet inte om de har sett mig köra nån gång med dom hade i alla fall razzia på skolan idag och körde den direkt till polisstationen efter att dom hade testat den
Om polisen inte har tagit dig när du har kört moppen är jag rätt osäker på om de ens kan göra någonting. Du kan ju hävda att du har rullat mopeden till skolan.
OnT: Får polisen beslagta en trimmad moppe bara sådär?
plankan skrev:Om polisen inte har tagit dig när du har kört moppen är jag rätt osäker på om de ens kan göra någonting. Du kan ju hävda att du har rullat mopeden till skolan.
OnT: Får polisen beslagta en trimmad moppe bara sådär?
dom får nog ta den eftersom den inte längre är laglig att köra på vägen, sen blir de väll ombess osv
De måste ha sett föraren på hojen rullandes på väg. Dock så håller inte argument som att "jag har rullat den" för ddt förstår väl vem som helst att man inte gjort.
Sen har jag hört att dom kan filma mopparna på morgonen.
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Betamekk skrev:De måste ha sett föraren på hojen rullandes på väg. Dock så håller inte argument som att "jag har rullat den" för ddt förstår väl vem som helst att man inte gjort.
Sen har jag hört att dom kan filma mopparna på morgonen.
sant! man får trimma eu mopeder menolagligt att framföra den trimmad på väg! fel av mig!
Även ifall de förstår att du kört den dit så kan de inte ta dig och även ifall de filmar dig så kan dom ju inte bevisa att det är din moped? Ifall de ser regnummer skulle jag sagt att någon isåfall körde med fakeregg eller liknande >;D Förresten vad är det de kostar ifall man får ombess på en EU moppe efter den varit trimmad?
Jo fast hur kommer det sig då att dem kan ta moppar på razzior? Det går alltid att se vems moppe det är. Lärare/elever säger regnummer osv. Dem tat den även om du säger att du rullade den.
Betamekk skrev:Jo fast hur kommer det sig då att dem kan ta moppar på razzior? Det går alltid att se vems moppe det är. Lärare/elever säger regnummer osv. Dem tat den även om du säger att du rullade den.
Men de måste ju ha bevis på att man kört den för att något ska hända (ifall man inte erkänner)
När vi hade razzia på skolan så stog dom och filmade alla när man kom körandes på morgonen så att de kunde bevisa att man har kört den
Har för mig att de inte kan ta en moppe utan att ha sett någon köra den(måste inte vara ägaren som körde). Det är inte olagligt att trimma en moppe, det är bara olagligt att köra den på allmän väg
StruTsen_b skrev:När vi hade razzia på skolan så stog dom och filmade alla när man kom körandes på morgonen så att de kunde bevisa att man har kört den
Har för mig att de inte kan ta en moppe utan att ha sett någon köra den(måste inte vara ägaren som körde). Det är inte olagligt att trimma en moppe, det är bara olagligt att köra den på allmän väg
Ifall man inte ser regget på filmen känns det ju omöjligt att kunna bevisa att det är just DEN moppen..?
Är inte det vi snackar om. Jag sa att man kan se på polisens film vilken moppe som är vilken. Inte att nån kärring säger en gul skoter. Om dom har en kamera på parkeringen lär dom ju se en grön aerox. Det är den här killen osv.
Betamekk skrev:Är inte det vi snackar om. Jag sa att man kan se på polisens film vilken moppe som är vilken. Inte att nån kärring säger en gul skoter. Om dom har en kamera på parkeringen lär dom ju se en grön aerox. Det är den här killen osv.
Betamekk skrev:Bevis på vad? Man ser ju killen köra på filmen.
Tror inte du förstår poängen, du är oskyldig tills motsatsen har bevisats. En film där man ser dig åka, till och med där man ser din regestreringsplåt och ditt ansikte räcker inte för att sätta dit dig. Du kan alltid hävda att det var någon annan som liknade dig som körde osv..
Hur fånigt det än låter är det såhär vårt rättssystem funkar då de hellre vill ha 10 skyldiga fria än 1 oskyldigt dömd.
Tror inte du förstår poängen, du är oskyldig tills motsatsen har bevisats. En film där man ser dig åka, till och med där man ser din regestreringsplåt och ditt ansikte räcker inte för att sätta dit dig. Du kan alltid hävda att det var någon annan som liknade dig som körde osv..
Hur fånigt det än låter är det såhär vårt rättssystem funkar då de hellre vill ha 10 skyldiga fria än 1 oskyldigt dömd.
grejjen är att de kan ta moppen och ta bort trimmet, spelar ingen roll vem som körde den bara att någon har kört den. om dom har sett någon köra den finns det inget du kan göra för att de inte ska ta in den. Då får du tillbaka den när dom är klara.
Men det är bara att blå neka att det var just du som körde så får du ha kvar kortet iallafall
Dom hade razzior förut också, men dom får inte mera, för efter en lagändringså måste snuten se dig köra för fort, stanna dig, ta av dig hjälmen och då först får dom testa moppen. Om dom inte gör det då så for dom i te göra det annan dag.
Därför kan dom inte utföra en razzia, bara köra lagligt om man möter dom så kan dom inte göra NÅGOT!
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
grejjen är att de kan ta moppen och ta bort trimmet, spelar ingen roll vem som körde den bara att någon har kört den. om dom har sett någon köra den finns det inget du kan göra för att de inte ska ta in den. Då får du tillbaka den när dom är klara.
Men det är bara att blå neka att det var just du som körde så får du ha kvar kortet iallafall
Nej, det kan dom inte. Som det tidigare sagts i denna tråd är det inte olaglig att äga en trimmad moped. Däremot är det olagligt att framföra den i trafik. Därför måste polisen ta dig åkandes på mopeden för att kunna beslag ta den.