Polis problem...

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
gileraN
Svårstartad skrothög

Polis problem...

Inlägg av gileraN »

Hade stannat med min honda crf450 här i byn och skulle snacka med polarna. Jag lutade den mot en vägg och lät den stå ett tag. Sen kom snuten och jag tänkte att jag ids inte sticka då dem aldrig brytt sig när jag kört "hyper" :lol: :lol: Men de stannade och de var en som pekade ut mig när dem frågade vems det var (En kvinnlig och en manlig snut) och dem kom då till mig.. Ställde standard frågor, adress osv.. Dem for hem till mig och jag fick rulla hem den, dem pratade med farsan att den ALDRIG mer får vistas på väg för då blir de 15k i böter... Kan man lackera om den och sånt, men om någon ringer och anmäler igen och säger min adress osv... Kan man säga att man sålt den om poliserna skulle komma och knacka dörr och man inte har den hemma? Dem måste väl se ansiktet för att bedöma vem som kört?

Lite dumt inlägg men hade varit kul och veta om de är värt att lackera om ;)
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Dom måste ta fast dig när du kör eller kunna identifiera dig. Dom ville bara skrämma dig och dina föräldrar.

Men det är skitkorkat av dig att köra omkring på något annat än bana eller tillåten plats i skogen
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
gileraN
Svårstartad skrothög

Inlägg av gileraN »

bensinskalle skrev:Dom måste ta fast dig när du kör eller kunna identifiera dig. Dom ville bara skrämma dig och dina föräldrar.

Men det är skitkorkat av dig att köra omkring på något annat än bana eller tillåten plats i skogen
Jag bor i en sunken by på typ knappt 600-700 invånare, å jag är en av 6-7st som kör 450 i byn... De sa också att dem kan bara skaka fram vittnen som var där och då åker jag dit...
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

gileraN skrev:
bensinskalle skrev:Dom måste ta fast dig när du kör eller kunna identifiera dig. Dom ville bara skrämma dig och dina föräldrar.

Jag bor i en sunken by på typ knappt 600-700 invånare, å jag är en av 6-7st som kör 450 i byn... De sa också att dem kan bara skaka fram vittnen som var där och då åker jag dit...
alla är korkade enligt beninskalle.

du kan fortfarande köra med crossen, men ställ den bakom hörn o dylikt dom gångerna du inte sitter på den, när jag stannar vid vägkanten så har jag alltid moppen igång, även om polarna är flera hundra meter bakom.
gileraN
Svårstartad skrothög

Inlägg av gileraN »

gilerahjärnan skrev:
gileraN skrev:

du kan fortfarande köra med crossen, men ställ den bakom hörn o dylikt dom gångerna du inte sitter på den, när jag stannar vid vägkanten så har jag alltid moppen igång, även om polarna är flera hundra meter bakom.
Haha okeej :p Ja det var tanken att göra, men farsan är just nu bestämt sig för att jag ALDRIG kommer få köra med den igen på väg.... Men det de sa gällande vittnen, själva "vittnena" kan ju ljuga för att de hatar mig? Jag kanske inte äger crossen ändå? :lol: För att det har hänt mig en gång tidigare... Jag frågade om dem var säker på att det var jag (en annan historia detta) och dem knuffa ba till mig å då fick jag åka i framsätet 8) 8)
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Jag tycker bensinskalle har helt rätt. Kör kross på din egna mark, i skogen eller på bana. Ingen anledning att härja runt i stan.
Och 15 k i böter tror jag inte ens de kan ge! Dagsböter för olovlig körning, lite nnat som inga lysen osv men de kommer nog inte upp i såna summor ändå.
gileraN
Svårstartad skrothög

Inlägg av gileraN »

Alyzzzer skrev:

Jag tycker bensinskalle har helt rätt. Kör kross på din egna mark, i skogen eller på bana. Ingen anledning att härja runt i stan.
Och 15 k i böter tror jag inte ens de kan ge! Dagsböter för olovlig körning, lite nnat som inga lysen osv men de kommer nog inte upp i såna summor ändå.
Ni låter ju som nå gamlingar ;) Men folket här tkr det är bättre att man super knarkar och vandaliserar än att leva om lita ist, som mopeder. Fick en 10 tal med anmälningar med moped...
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

*fult ord* poliser helt ärligt.
Dem kan inte göra ett skit om man inte har kört med fordonet.

Det var som en gång på ett moppe meet, alla stod stilla vi var ca.. 40 stycken, Polisen kom runt 12 tiden och tog fram sin laptop och reggade alla reggskyltar, kollade ramnummer för dem som inte hade reggskyllt.

Roliga var... Alla stod parkerade på en parkeringsplats utanför max.

Farsan fick komma och hämta mig, för jag visste att när dem körde iväg så skulle dem ställa sig någonstans och vänta på att vi skulle komma.
Så tyckte, bättre att bli hämtad.
CPI SM
gileraN
Svårstartad skrothög

Inlägg av gileraN »

KrooxTheStyler skrev:*fult ord* poliser helt ärligt.
Dem kan inte göra ett skit om man inte har kört med fordonet.

Det var som en gång på ett moppe meet, alla stod stilla vi var ca.. 40 stycken, Polisen kom runt 12 tiden och tog fram sin laptop och reggade alla reggskyltar, kollade ramnummer för dem som inte hade reggskyllt.

Roliga var... Alla stod parkerade på en parkeringsplats utanför max.

Farsan fick komma och hämta mig, för jag visste att när dem körde iväg så skulle dem ställa sig någonstans och vänta på att vi skulle komma.
Så tyckte, bättre att bli hämtad.
Själv fick jag rulla min 450 själv 3-4km ;) :lol:
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Är det inte så att de måste ta dig på bar gärning, alltså stoppa dig när du kör? De kan av vad jag kan se inte fälla dig på annat sätt. Vad vittnen säger kan vara felaktiga. Du skulle kunna bli utpekad trots att personen och motorcykeln inte är din eller du som kör den men kanske liknar din mc och dig på sadeln. Det måste kunna bevisas att du kör och det är din mc. Nej ! Så fungerar det inte så Bensinskalle har knappast fel här.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

gileraN skrev:
gilerahjärnan skrev:
gileraN skrev: Jag bor i en sunken by på typ knappt 600-700 invånare, å jag är en av 6-7st som kör 450 i byn... De sa också att dem kan bara skaka fram vittnen som var där och då åker jag dit...

Haha okeej :p Ja det var tanken att göra, men farsan är just nu bestämt sig för att jag ALDRIG kommer få köra med den igen på väg.... Men det de sa gällande vittnen, själva "vittnena" kan ju ljuga för att de hatar mig? Jag kanske inte äger crossen ändå? :lol: För att det har hänt mig en gång tidigare... Jag frågade om dem var säker på att det var jag (en annan historia detta) och dem knuffa ba till mig å då fick jag åka i framsätet 8) 8)

smart farsa du har, lyssna på han.
Skriv svar