Motorrenovering med vevbyte

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
nickname25
Elmoped

Motorrenovering med vevbyte

Inlägg av nickname25 »

Tjena, jag tänkte lämna in moppen på en motorrenovering där jag dessutom ska byta till en trimvev. Jag ska köpa delarna innan jag lämnar in den till verkstaden och undrar därför vad och vilka delar som jag bör köpa. Jag tänkte köra på en Doppler vev som klarar 18k rpm men sen ska jag också köpa vevlager, packboxar och motorpackningar.

Något mer som jag bör köpa innan renoveringen?

Vilka vevlager bör jag köpa etc, har ni några att tipsa om?

Jag har en Peugeot Ludix Snake med 70cc, 19mm förgasare, Zx rör, Malossi koppling och variator mm.

Tacksam för svar
sweeken
Avstängd

Re: Motorrenovering med vevbyte

Inlägg av sweeken »

nickname25 skrev:Tjena, jag tänkte lämna in moppen på en motorrenovering där jag dessutom ska byta till en trimvev. Jag ska köpa delarna innan jag lämnar in den till verkstaden och undrar därför vad och vilka delar som jag bör köpa. Jag tänkte köra på en Doppler vev som klarar 18k rpm men sen ska jag också köpa vevlager, packboxar och motorpackningar.

Något mer som jag bör köpa innan renoveringen?

Vilka vevlager bör jag köpa etc, har ni några att tipsa om?

Jag har en Peugeot Ludix Snake med 70cc, 19mm förgasare, Zx rör, Malossi koppling och variator mm.

Tacksam för svar
Du menar nog ramlager (vevlagret är emellan veven och vevstaken) jag kör c3 lager funkar bra. Och så du vet är det inte speciellt svårt att byta vev själv, speciellt på en "vespa" ( ingen växellåda "ivägen")
nickname25
Elmoped

Inlägg av nickname25 »

Har tyvärr inget bra ställe att mecka på eller "rätt" verktyg för ett vevbyte men jag tänkte lämna in den till T.G.T och de verkar ju kunna sin grej så.
Skriv svar