Förgasare setup [HJÄLP!]

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
podjohn
Elmoped

Förgasare setup [HJÄLP!]

Inlägg av podjohn »

Hej, jag uppgradera nydligen min slider 09 med 50 sport kolv/cylinder
och (kommer) få hoppa från orginal munstycke på 84 till runt 130-140.
Jag har 120 i nu, (12mm fögg) och den vill inte driva typ, den vill inte gå utan chok.
jag kör oljeblanding.
Min fråga är hur mycket mer bränsle kommer den dra i % från 84 munstycke till 130-140?

Kommer snart prova 130-140 för förmodligen äre därför den inte vill gå utan chok och driver knappt.

Är det mer värt att köpa 17.5 mm förgasare? drar den mindre soppa eftersom munstycket sänks då?
Vädigt tacksamt för svar! 8)
wannabefjortis
Svårstartad skrothög

Re: Förgasare setup [HJÄLP!]

Inlägg av wannabefjortis »

podjohn skrev:Hej, jag uppgradera nydligen min slider 09 med 50 sport kolv/cylinder
och (kommer) få hoppa från orginal munstycke på 84 till runt 130-140.
Jag har 120 i nu, (12mm fögg) och den vill inte driva typ, den vill inte gå utan chok.
jag kör oljeblanding.
Min fråga är hur mycket mer bränsle kommer den dra i % från 84 munstycke till 130-140?

Kommer snart prova 130-140 för förmodligen äre därför den inte vill gå utan chok och driver knappt.

Är det mer värt att köpa 17.5 mm förgasare? drar den mindre soppa eftersom munstycket sänks då?
Vädigt tacksamt för svar! 8)
Det är väl så att om en motor är rätt inställd så drar den det den behöver. Alltså jag tror inte att du kommer få lägre bränsleförbrukning med en större förgasare, det enda du kommer få är bättre toppfart och acceleration.
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
Skriv svar