bensinförbrukning

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp

bensinförbrukning

Inlägg av SNODDAS15 »

Tja, kan man räkna ut sin bensinförbrukning med munstyckets storlek?

Om, hur?

Om inte, finns det ett annat sätt?
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Tanka full tank. kör tills soppan är slut och kolla på milmätaren hur långt den har gått. Har du trip mätare är det ännu bättre. glöm inte att ha med dig lite extra soppa.

Bensinförbrukningen beror ju på vilket kör sätt man har. Testar du det två gånger kan det ge ett helt annat resultat än första gången.
skier
Elmoped

Inlägg av skier »

LinkanTuning skrev:Tanka full tank. kör tills soppan är slut och kolla på milmätaren hur långt den har gått. Har du trip mätare är det ännu bättre. glöm inte att ha med dig lite extra soppa.

Bensinförbrukningen beror ju på vilket kör sätt man har. Testar du det två gånger kan det ge ett helt annat resultat än första gången.
Haha kommer ihåg när jag skulle göra det. Jag tankade fullt och åkte tills bensinen var slut. Kollar och märker att den drog runt 0.2dl per mil. Tydligen hade min hastighetsmätare gått sönder just när jag behövde den.
Skriv svar