Kökhistorier

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

FreZz skrev:det dumaste jag har gjort var då jag och 2andra kompisar hade en liten mini fest då jag fyllde år, så då klockan var runt 2 så är vi skit hungrig efter ha kollar på epic meal time så vi drar iväg i kompisens epa köper 30chesse burgare och åker hem dränker dom i ost så det är hamburge papper pp golvet så ena kompisen kommer ju in med en 2 liters cola i handen snubblar på amburge papperna och tappar 2 liter cola på golvet och samtidigt så försöker ju vi hjälpa han upp men han ligger i cola så vi klivir ju i det så alla är klibbiga som fan och golvet med så vi gör ju rent sp bra det gick men hans morsan var inte så glad med våran prestation då det är fortfarande klippigt lite här och där en hel månad efter

(900 posts!!!!!! det är från mobilen så skriver som en idiot)
hahah , lyckade ni är ;)
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

bensinskalle skrev:
FreZz skrev:det dumaste jag har gjort var då jag och 2andra kompisar hade en liten mini fest då jag fyllde år, så då klockan var runt 2 så är vi skit hungrig efter ha kollar på epic meal time så vi drar iväg i kompisens epa köper 30chesse burgare och åker hem dränker dom i ost så det är hamburge papper pp golvet så ena kompisen kommer ju in med en 2 liters cola i handen snubblar på amburge papperna och tappar 2 liter cola på golvet och samtidigt så försöker ju vi hjälpa han upp men han ligger i cola så vi klivir ju i det så alla är klibbiga som fan och golvet med så vi gör ju rent sp bra det gick men hans morsan var inte så glad med våran prestation då det är fortfarande klippigt lite här och där en hel månad efter :P

Respekt att du lyckades få det där till en mening
tack :D[/spoiler]
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Inlägg av Pulze »

man har ju failat några gånger i hemkundskapen, en standard är ju att stå i 15 min och skälla på läraren att plattorna på spisen suger sen märker man att fel platta är på :oops:

En annan tabbe var hemma hos min mormor när jag var liten och skulle vispa grädde. nådda knappt upp till bänken så stog på en pall. Medans jag vispade fick jag för mig att klia mig lite på ryggen så släppte bunken med handen och bunken fick snurr runt vispen och sen var det grädde i hela mormors kök :D
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

inte direkt matlagning men skulle poppa popcorn och drog in en påse i micron och vred på 6 minuter eller något sånt.. hörde att min mobil ringde medans jag väntade så gick upp på mitt rum och glömde av dom helt :roll: känner efter en stund att det luktar bränt som fan och då insåg jag att jag hade glömt dom.. öppnar luckan och det väller ut rök så brandvarnaren tjuter och det luktar helvete rent ut sagt!

lukten satt kvar i ett par dagar i hela huset..
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög

Inlägg av Consuela »

satt i köket då min brosa kom med ett paket med snabbmakaroner och skakar som fan i typ 5 minuter jag slår honom självklart och han slutar 10 minuter senare så bestämer jag mig själv för att skaka den lite i hans öron när jag hade skakat i ca 4 sekunder så går botten up och golvet blir fyllt med makaroner :D
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Själv är man kungen i köket 8)
Men jag tänkte berätta om en kompis, han är värdelös i denna främmande miljö...
En gång skulle vi göra broccolisoppa på HKn, då glömde han broccolin (genius), nästa HK lektion gjorde vi kyckling och ris, då glömmer han riset (genius again)... Efter det hade vi några teori-lektioner och när han äntligen får laga mat igen så fanns det mer mat runt om i köket än det fanns på fatet där det skulle vara... Det såg på riktigt ut som att någon smällt en bomb i hans mat...
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

Fatzy skrev:Själv är man kungen i köket 8)
Men jag tänkte berätta om en kompis, han är värdelös i denna främmande miljö...
En gång skulle vi göra broccolisoppa på HKn, då glömde han broccolin (genius), nästa HK lektion gjorde vi kyckling och ris, då glömmer han riset (genius again)... Efter det hade vi några teori-lektioner och när han äntligen får laga mat igen så fanns det mer mat runt om i köket än det fanns på fatet där det skulle vara... Det såg på riktigt ut som att någon smällt en bomb i hans mat...
det är ju så det ska vara ! 8) höhöhöh

nae, men har aldrig lyckat gjort någon riktig tabbe än ;)
Axelito
Svårstartad skrothög

Inlägg av Axelito »

Man är väl hyfsat klumpig i köket, en gång när jag kokade makaroner så hade jag i lite olivolja när jag kokade så allt inte klibbar ihop, iallafall, jag hade lite mycket, så de vart ganska hala. Sen tappade jag min kniv på kolvet när jag skulle gå till köksbordet, och vafan händer då när jag ska plocka upp den, jo visst fan glider varenda makaron ner från tallriken och över hela golvet. Vart ju skapligt kladdigt på golvet :P

En annan gång när vi hade bakat muffins på hemkunskapen, så hade jag tagit med mig några hem, så jag skulle värma på en för att få den lite varm, men jag hade inte fryst dem eller nåt. Så jag satt väl mikron på 2-3 min. Och jag gick ifrån och kollade på tv och glömde bort dem. Sen så pep mikron och jag öppnar den och det bara väller ut rök, så hade min kompis precis kommit, och den var så jävla varm, så jag kunde inte ta den med handen, men han tog den och kastade den rätt ut i skogen, man såg hur den rykte när han kasta iväg den :P
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga! :)
Bild
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

bensinskalle skrev:
FreZz skrev:det dumaste jag har gjort var då jag och 2andra kompisar hade en liten mini fest då jag fyllde år, så då klockan var runt 2 så är vi skit hungrig efter ha kollar på epic meal time så vi drar iväg i kompisens epa köper 30chesse burgare och åker hem dränker dom i ost så det är hamburge papper pp golvet så ena kompisen kommer ju in med en 2 liters cola i handen snubblar på amburge papperna och tappar 2 liter cola på golvet och samtidigt så försöker ju vi hjälpa han upp men han ligger i cola så vi klivir ju i det så alla är klibbiga som fan och golvet med så vi gör ju rent sp bra det gick men hans morsan var inte så glad med våran prestation då det är fortfarande klippigt lite här och där en hel månad efter :P

Respekt att du lyckades få det där till en mening
japp frezz, respekt ska du ha! g i svenska eller mobilen? :D oftopic .......
Användarens profilbild
Heiska
Elmoped

Inlägg av Heiska »

Kommer ihåg när jag skulle göra någon bakelse, den här bakelsen var tvungen att stelna annars rann det som vatten, tog ut formen och la den upp och ner som det stod att man skulle göra, orkade inte vänta längre tills den blev klar så jag tog ju bort formen och självklart hade det inte stelnat, så då åker hela fyllningen ner på golvet som rinnande vatten...
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Mitt livs ljusaste ögonblick i köket inträffade i vintras.

Fick på nåttnvänster för mig att pröva svinga stekpannan så som dom alltid svingar den i westernfilmer då nån gammal farmor slår skiten ur nån tölp, men självklart bestämmer ju sig pannan för att lossna från handtaget.

:Facepalm:

Pannan flög rakt in i spisen, slog sönder en hel del knappar och rattar och numera så går en platta inte att knäppa på och stekplattan går bara att ha på 100% eller 0% lycka till att steka på den.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Vi hade fått en ny kniv av min mormor som har sylvassa knivar och det visste inte jag, så jag skulle visa för mina polare att våra knivar var så jävla slöa att man kunde dra dom mot fingret utan att man skar sig, tog ju självklart den sylvassa och skar upp fingret..
Användarens profilbild
lasshe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av lasshe »

rärox skrev:Vi hade fått en ny kniv av min mormor som har sylvassa knivar och det visste inte jag, så jag skulle visa för mina polare att våra knivar var så jävla slöa att man kunde dra dom mot fingret utan att man skar sig, tog ju självklart den sylvassa och skar upp fingret..

haha najs! har gjort exakt samma sak! :lol:
Dt50r-08
Elmoped

Inlägg av Dt50r-08 »

Detta var för några år sedan men jag skulle i alla fall laga spaghetti och satte på vattnet. Dock glömde jag lägga i soaghettin mär vattnet kokat upp och sen så kom ju hela familjen och skulle äta och då märkte jag att jag glömt bort spaghettin. Detta var typ 5år sen och det lyckats alltid komma upp när nån ska höra sphagetti :D
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Kan ju inte riktigt relatera till någon av er...mena, jag hade A i hk
Kan lixom laga
*Nudlar
*Chokladkaka
*
*...

(.fast de kanske va för att jag va lärarens favoritelev i nå heeelt annat..mums)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Kan ju inte riktigt relatera till någon av er...mena, jag hade A i hk
Kan lixom laga
*Nudlar
*Chokladkaka
*
*...

(.fast de kanske va för att jag va lärarens favoritelev i nå heeelt annat..mums)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

Jag har tabbat mig när jag å syrran står i köket så tar jag en ketchup flaska å kastar den å säger tänk snabbt i samma moment vänder hon sig om å vad händer jo den träffar hännes rygg å åker sen i golver hårt som fan åsså exploderade flaskan så de va ketchup över hela golvet typ, En annan jävla tabbe va när jag försökte fixa mitt rrodade xbox då jag såg att man kunde "grilla" det i ugnen så jag satt in den gick å gjorde nå annat sen ser jag att det ryker som satan från köket då har typ allt på den smält luktar fortfarande å de va ett tag sen :P
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fillew97 »

Jag gjorde världens största tabbe av alla. Jag tyckte att det luktade skit i diskmaskinen så jag hällde vanligt diskmedel i maskinen och det slutade med att det var skum över allt när man öppnade den.

Såg ut ungefär så här:

[spoiler]
Bild [/spoiler]
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Fillew97 skrev:Jag gjorde världens största tabbe av alla. Jag tyckte att det luktade skit i diskmaskinen så jag hällde vanligt diskmedel i maskinen och det slutade med att det var skum över allt när man öppnade den.

Såg ut ungefär så här:

[spoiler]
Bild [/spoiler]
HAHA! det där var tamefan inte dåligt, det där är mitt nästa morsdag eller första aprilskämt!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Ossian »

Fillew97 skrev:Jag gjorde världens största tabbe av alla. Jag tyckte att det luktade skit i diskmaskinen så jag hällde vanligt diskmedel i maskinen och det slutade med att det var skum över allt när man öppnade den.

Såg ut ungefär så här:

[spoiler]
Bild [/spoiler]
Hahaha! Så bästa! :lol:

Jag vet inte om min historia räknas som en kökshistoria men det hände på HKn. Det är en liten trappa upp till HK salarna på min skola och mellan trappan och huset ligger det ett galler, numera är det fastskruvat men det var det ju inte då :twisted: . Så jag tog bort det med tanken att överraska läraren men när hon kom ut för att släppa in oss så såg hon inte att det inta var där och trillade rätt ner i hålet :? :shock: . Och eftersom hon var lite äldre så tog det rätt så illa och slutade vara kul, så jag sa att det var jag och bad om ursäkt. Det var OK så fick jag ändå b sen 8)
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

"kökshistorier" - TSR's omanligaste forum!

Mer än bara småsaker som att bränna nudlar så har jag haft apelsinkrig med brorsan.. Det började i köket och slutade i hela lägenheten. Körde en klassisk "tänk snabbt" och kastade en apelsin i huvudet på honom med full kraft, resten listar ni nog ut själva ;)

Skrivet från mobilen..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar